شاهین محمدصادقی: رئیس جمهور شدم، کرونا را تا پایان 1400 جمع می کنم/ تصمیم گرفته ام دروغ نگویم + فیلم
حجم ویدیو: 61.96M | مدت زمان ویدیو: 00:08:29

انتخابات 1400 / شاهین محمدصادقی با اشاره به بی اعتمادی مردم نسبت به برخی مسئولان کشور تصریح کرد: ماشین اقتصاد کشور در شرایط بی اعتمادی کنونی به خوبی حرکت نخواهد کرد و مشکلات کشور حل نخواهد شد.

محمدصادقی کیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز، دکتر شاهین محمدصادقی، عضو پیشین هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از اصحاب رسانه، به صورت رسمی نامزدی خود در انتخابات 1400 را اعلام کرد.

محمدصادقی در حال حاضر مشاور و نماینده وزیر بهداشت در امور گردشگری سلامت و امور خیرین است، اما پیش از این سابقه عضویت در عضو هیات رئیسه مجلس در دوره های هفتم و نهم و ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی را در کارنامه دارد. وی فارغ التحصیل جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و مدرک فلوشیپ جراحی فک و صورت را نیز از انگلستان اخذ کرده است.

همچنین از سایر سوابق مدیریتی محمدصادقی می توان به ریاست دانشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (۱۳۸۹–۱۳۸۷)، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد (۱۳۷۷–۱۳۷۵)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون (۱۳۶۹–۱۳۶۸)، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر (۱۳۷۵–۱۳۷۴)، معاونت سازمان پزشکی قانونی کشور (۱۳۸۲–۱۳۸۱) و نیز معاونت پارلمانی سازمان تربیت بدنی (۱۳۹۰–۱۳۸۹) اشاره کرد.

سرباز ملت ایران هستم

محمدصادقی در ابتدای صحبت هایش در این جلسه خود را سرباز ملت ایران معرفی کرد و گفت: من سرباز خاک مقدس ایران، سرباز اسلام و انقلاب هستم و قصد دارم در سنگر مهم و تعیین کننده ریاست جمهوری از حقوق ملت ایران دفاع کنم.

وی افزود: از روزی که خود را شناختم، سرباز ایران، انقلاب و این مردم بودم و هر جایی که توانستم جانم کف دستم بود و در راه دفاع از این آب و خاک تلاش کردم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به حضور خود در جبهه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: هفته دوم شروع جنگ تحمیلی به هویزه رفتم و بعد هم در زمان محاصره سوسنگرد در آبان 59 مجروح شدم. همچنین در طول دوران دفاع مقدس، در فاو، شلمچه، بازی دراز، ازگله، تازه آباد، بیمارستان شهید بقایی اهواز، بیمارستان ابن سینا اهواز و ... در خدمت رزمندگان اسلام بود.

مشاور حاج قاسم بودم

رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی خود را از جمله مشاوران شهید قاسم سلیمانی در حوزه مقاومت دانست و تاکید کرد: در طول دوران دفاع از حرم، جهت پاسداشت امنیت ملت ایران و این آب و خاک وارد عرصه های مختلف شدم و سابقه حضور در جمع نیروهای مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن حضور داشتم.

محمدصادقی ادامه داد: اکنون هم به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران مشغول تدریس و طبابت هستم و امیدوارم بتوانم وارد عرصه ریاست جمهوری شوم و به سربازی خودم ادامه دهم.

اگر مردم نبودند، به این دستاوردها نمی رسیدیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی، کشوری بسیار مقتدر و صاحب سبک در دنیاست و دستاوردهای بزرگی در عرصه نظامی، هوا و فضا، علوم پزشکی، نانو، فیزیک و شیمی داشته است و در غنی سازی هسته ای نیز به پیشرفت های کم نظیری دست یافته است. همچنین سرعت رشد علمی در جمهوری اسلامی 11 برابر متوسط دنیاست و رتبه علمی ایران در 23 سال گذشته با رشدی 98 پله ای به رتبه 15 جهان رسیده است.

وی به نقش اثرگذار امروز جمهوری اسلامی در صحنه جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران نه فقط در خاورمیانه بلکه در عرصه بین المللی نقش بسیار مهمی دارد و بسیاری از مسائل بدون حضور ایران قابل حل نیست و این ناشی از ظرفیت عظیمی است که جمهوری اسلامی به واسطه لطف خدا، توجهات حضرت ولیعصر (عج)، هدایت های مقام معظم رهبری و قبل از ایشان امام خمینی (ره) و حضور ملت به دست آمده است و اگر آحاد مردم پای کار نبودند، ما به هیچ کدام از این دستاوردها نمی رسیدیم.

ما مسئولان به مردم دروغ گفته ایم

عضو پیشین هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نقش مردم در مدیریت کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر بناست که انقلاب اسلامی با قدرت پیش برود، باید این مردم را در کنار خودمان داشته باشیم، فلسفه انقلاب اسلامی خدمت به مردم است و مقام معظم رهبری هم فلسفه وجودی مسئولان را خدمت به مردم دانسته اند.

وی با ابراز تاسف از وضع موجود کشور ادامه داد: امروز اما با وجود همه آن دستاوردها، مردم ما به شدت ناراضی هستند و از شرایط موجود دل خوشی ندارند، چراکه دخل و خرج مردم باهم جور نیست و آنها از وضع موجود خسته و دلسرد شده اند و اعتمادشان نسبت به مسئولان که مهمترین سرمایه جمهوری اسلامی است، به شدت خدشه دار شدت است.

محمدصادقی در ادامه تصریح کرد: البته مردم از انقلاب و نظام برنگشته اند و همچنان پای آب و خاک خودشان، انقلاب، اسلام و قرآن ایستاده اند، ولی ما مسئولان کشور را نماینده های خوبی برای رسیدن به اهداف خودشان نمی بینند؛ چون مردم گمان می کنند که ما مسئولان به آنها دروغ گفته و در دفاع از حقشان کوتاهی کرده ایم، در حق مردم تبعیض روا داشتیم و در مقابل آنها گردن کشی کردیم و در برخی موارد در مقابل دشمنان سر فرود آوردیم و مردم این رفتار را نمی پسندد.

پا روی خون شهدا نمی‌گذارم

این نامزد انتخابات 1400 درباره مهمترین اولویت های یک کاندیدای ریاست جمهوری توضیح داد: من معتقدم یک نامزد ریاست جمهوری پیش از آن که بگوید می خواهد چه کاری انجام دهد، باید بگوید چه کارهایی را نمی خواهد انجام دهد.

رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: من تصمیم گرفتم که به مردم دروغ نگویم، پا روی خون شهدای آنها نگذارم، اشرافی گری و تجمل گرایی را تبلیغ نکنم، تبعیض در اداره امور کشور قائل نشوم، همه مردم را به یک چشم ببینم.

محمدصادقی ادامه داد: من همچنین تصمیم دارم که منافع مردم را فدای منافع حزبی، جناحی، باندی، قومی و قبیله ای نکنم. در دفاع از آب و خاکم لحظه ای آرام و قرار نداشته باشم، برای مردم ارباب نباشم، رعیت مردم باشم، چون معتقدم مردم ارباب و ولی نعمت انقلاب هستند.

دولتی موفق است که خدمتگزار مردم باشد

عضو پیشین هیات رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: معتقدم دولتی موفق خواهد بود که مدیران آن صادقانه با مردم حرف بزنند، مجاهدانه برای احقاق حق مردم تلاش کنند، به وعده هایی که به مردم می دهند، وفادار باشند، بر مواضع متقن جمهوری اسلامی بایستند، خودشان را خدمتگزار مردم بدانند و ساده زیست باشند.

وی درباره برنامه اجتماعی و اقتصادی خود عنوان کرد: من برای همه موارد مهم کشور اعم از اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی، مسائل سیاسی، آب، منابع طبیعی، محیط زیست، صنعت، آموزش، دانشگاه، ورزش، بانوان، جوانان و سیاست خارجی برنامه دارم، ولی پیش از آن که هر برنامه ای را بخواهیم پیاده کنیم، باید اعتماد از دست رفته مردم بر اثر اشتباهات مسئولان را به آنها برگردانیم.

از مشارکت حدود 50 درصدی مردم نگرانی داریم

محمدصادقی با اشاره به بی اعتمادی مردم نسبت به برخی مسئولان کشور تصریح کرد: هیچ ماشین اقتصادی در شرایط بی اعتمادی کنونی به خوبی حرکت نخواهد کرد و مشکلات کشور حل نخواهد شد، مگر این که به خدا توکل کنیم، صادقانه با مردم حرف بزنیم و به آنچه گفتیم، عمل کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: شرایط کشور نباید مثل امروز بماند که ما نگران آن هستیم که مشارکت مردم در انتخابات در حدود 50 درصد خواهد بود، این نماد نارضایتی عمومی است و ما باید آن را با ایمان داشتن به حرف هایی که به مردم می زنیم، حل کنیم.

اقتصاد ما باید مردمی شود

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به انتخاب شعار پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برای سال 1400 اظهار داشت: معتقدم که دولت بیش از آن که به تولیدکنندگان کمک کند، باید موانع را از پیش پای آنها بردارد. برای این منظور نیز اول باید اقتصاد را به مردم بازگردانیم. این در حالی است که 70 تا 75 درصد اقتصاد ما دولتی است و ما با انواع و اقسام مقررات و بعضا اعمال سلیقه های شخصی برای آنها مانع درست می کنیم.

وی افزود: انتخاب این شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه است؛ چراکه اکنون برای هر پروژه یک سرمایه گذار یا تولیدکننده باید بین 12 تا 60 مجوز دریافت کند و متاسفانه گاهی 48 ماه طول می کشد تا دریافت این مجوزها به پایان برسد و همین مساله بزرگترین مانعی است که این روزها پیش پای تولیدکنندگان قرار دارد.

محمدصادقی اضافه کرد: در چنین مواردی بخصوص وقتی یک سرمایه گذاری با هدف رفع نیاز خاصی از جامعه انجام شده باشد، وقتی فرآیند دریافت مجوز این مقدار طول می کشد، دیگر بازار برای کالایی که آن تولیدکننده می خواست تولید کند، وجود ندارد و اصلا سرمایه گذاری مقرون به صرفه نیست.

دولت باید تسهیل کننده تولید باشد

عضو پیشین هیات رئیسه مجلس وظیفه دولت را تسهیلگری برای تولیدکنندگان دانست و گفت: دولت مکلف به سرمایه گذاری نیست، ولی تسهیلگری برای تولیدکنندگان، حتما وظیفه دولت است؛ یعنی دستگاه اجرایی باید امکانات لازم از جمله آب و برق و گاز را برای تولیدکنندگان فراهم کند و به آنها کمک کند که مجوزهای لازم را از شهرداری، منابع طبیعی، محیط زیست و نهادهای امنیتی را راحت تر دریافت کنند.

محمدصادقی با انتقاد از رویه فعلی بانک ها در جهت مانع تراشی برای تولیدکنندگان تاکید کرد: همچنین بانک ها به عنوان نهادهایی که باید موتور محرکه تولید باشند، اما امروز به ترمز تولید تبدیل شده اند و بعضا تولیدکنندگان را ناچار کرده اند که بین 28 تا 32 درصد باید سود بانکی بپردازد، اما تولید در این شرایط هیچ گاه مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم از تولید حمایت کنیم، تولیدکنندگان را برای چند ماه اول حتما باید از پرداخت مالیات معاف کنیم و برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور نیز باید فرش قرمز جلوی آنها پهن کنیم، این در حالی است که گاهی مواقع برای این افراد چندین مانع ایجاد می کنیم و آنها را فراری می دهیم.

مسکن مهر را مجددا اجرایی می کنم

این نامزد انتخابات 1400 طرح مسکن مهر را از جمله طرح های خوب دولت نهم و دهم توصیف کرد و گفت: زمانی در این کشور مسکن مهر به عنوان یک اقدام بسیار مناسب آغاز شد، البته این طرح اشکالات زیادی داشت و هیچ کار بزرگی بدون ایراد نیست، اما همین طرح باعث شد که تعداد بسیاری از مردم خانه دار شوند، اما متاسفانه دولت بعدی اجرای این طرح را کنار گذاشت.

وی در ادامه تاکید کرد: با این حال، من معتقدم که برای ایجاد اشتغال، برای رونق اقتصادی و هم برای این که مشکل مسکن مردم را حل کنیم، باید به کاری در حد مسکن مهر برگردیم یا طرحی شبیه آن را اجرایی کنیم تا هم اقشار آسیب پذیر و هم جوانانی که می خواهند تشکیل خانواده بدهند، سرپناهی داشته باشند.

با طرح شهید سلیمانی کرونا را مدیریت کردیم

محمدصادقی در پاسخ به سوال رکنا درباره برنامه اش برای مدیریت بیماری کرونا به نقش خود در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: من در پاییز و زمستان سال گذشته رئیس کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا بودم؛ این طرح نیز از آنجایی آغاز شد که از اواخر مهر ماه بیمارستان های کشور مملو از بیماران کرونایی شد و از اواخر آبان تا اوایل آذر مرگ و میر روزانه کرونا در ایران به حدود 500 نفر به صورت رسمی رسید و حتی آمار مرگ روزانه بیش از هزار نفر به صورت غیررسمی نیز ذکر می شد.

وی افزود: در این شرایط وحشتی از کرونا کشور را فراگرفته بود، در این شرایط سازمان بسیج مستضعفان از بنده خواست که به عنوان مسئول بسیج جامعه پزشکی، طرحی را بنویسید که براساس آن ما بتوانیم به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا کمک کنیم.

رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: در همین راستا، من از 30 نفر از دانشمندان کشور، اپیدمیولوژیست ها، نمایندگان ایران در سازمان های بین المللی بهداشت یا کسانی که در طرح های بزرگ بهداشتی از جمله ریشه کنی فلج اطفال حضور داشتند، دعوت کردم و یک ماه به صورت مداوم روی این طرح کار کردیم و نهایتا به طرحی رسیدیم که از منطق قوی علمی برخوردار بود که کمترین هزینه های اجتماعی و سیاسی ممکن را در برداشت.

محمدصادقی درباره ادامه مراحل اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی گفت: پس از طی این مراحل، ما طرح را به وزارت بهداشت و وزارت کشور ارائه کردیم و در آنجا مورد تایید قرار گرفت و نهایتا این طرح برای اجرا با امضای مشترک وزیر بهداشت و رئیس سازمان بسیج، به دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور، استانداری ها و فرماندهان سپاه سراسر کشور ابلاغ شد. 

بدنه سیاسی دولت در مدیریت کرونا اشتباه کرد

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طرح شهید سلیمانی را در کنترل همه گیری کرونا در کشور بسیار موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح به صورت مشترک توسط وزارت بهداشت و سازمان بسیج از اول آذر آغاز شد و در حالی که در آن زمان مرگ و میر کرونا در ایران نزدیک 500 نفر در کشور بود، به لطف خدا در نیمه دی تعداد مرگ های روزانه کرونا به کمتر از 60 مورد در روز رسید.

وی ادامه داد: این طرح در شرایطی اجرایی شد که بدنه سیاسی دولت در سیاست های کلان اشتباهات جدی را در مدیریت کرونا داشت؛ به نحوی که حتی در این میان گاهی وزارت بهداشت مظلوم واقع می شد. دولت می خواست با افزایش تعداد سی‌تی‌اسکن، ونتیلاتور و سایر تجهیزات پزشکی، بیماری را کنترل کند، در حالی که براساس اصول علمی و اپیدمیولوژی، راه حل مبارزه با همه گیر پیشگیری است، اما تمرکز دولت بر درمان بود.

این نامزد انتخابات 1400 تاکید کرد: با این حال، خوشبختانه با طرح شهید سلیمانی که شخص وزیر بهداشت روی آن صحه گذاشت، پیشگیری به عنوان اساس مبارزه با کرونا قرار گرفت. این طرح نیز بر سه اصل بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و حمایت هدفدار از بیماران کرونایی استوار بود.

در طرح شهید سلیمانی 220 هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند

محمدصادقی همچنین با شناسایی 220 هزار بیمار مبتلا به کرونا در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما توانستیم در این طرح با استفاده از کادر بهداشت و درمان، نیروهای بسیج و سایر نیروهای مردمی، بیماران کرونایی را پیدا و آنها را قرنطینه کنیم؛ به نحوی که حتی در برخی استان ها نیروهای اجرایی طرح شهید سلیمانی در خانه ها مردم را می زدند و به دنبال بیماران مبتلا به کرونا و افراد دارای علامت می گشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: بعد از پیدا کردن این بیماران نیز آنها را توجیه کردیم که حتما باید در منزل بمانند و این توصیه ها باعث شد که کانون های سیار انتشار بیماری در خانه های خود یا برخی هتل ها و سایر مراکزی که عزیزان بسیج فراهم کرده بودند، قرنطینه شوند.

رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: البته ما در مرحله سوم با استفاده از کمک های مردمی که به پایگاه های بسیج می رسید، توانستیم نیازهای بیماران شناسایی شده را به نحوی تامین کنیم که دیگر نیازی به بیرون آمدن از خانه آمدن نداشته باشند و با همین روش ساده، بیماری کرونا ظرف یک ماه و نیم تقریبا به کنترل درآمد و بیمارستان های ما از بیمار خالی شد.

دولت در راه اجرای طرح شهید سلیمانی سنگ اندازی کرد

رئیس سابق کمیته اجرای طرح شهید سلیمانی از سنگ اندازی بخش هایی از دولت در راه اجرای این طرح انتقاد کرد و تاکید داشت: با وجود موفقیت های طرح شهید سلیمانی، متاسفانه اهرم های سیاسی دولت دخالت کردند و مانع ادامه اجرای این طرح شدند و با وجود این که وزیر بهداشت و مجموعه کادر درمان موافق اجرای این طرح بودند، اما دوستان ما در وزارت بهداشت تحت فشار افرادی در داخل دولت قرار گرفتند که جلوی این طرح گرفته شود.

وی در ادامه بیان کرد: در نهایت هم اوایل امسال لایه هایی از دولت نامه ای را منتشر کردند که رسما پایان اجرای طرح شهید سلیمانی را اعلام می کنیم. این مساله نشان می دهد دولت با مدیریت کرونا سیاسی برخورد کرد و این ایراد جدی ما به دولت است که چرا جلوی این طرح را گرفت.

کرونا را شش ماهه جمع می کنم

محمدصادقی با اشاره به هزینه پایین اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: اکنون شاهد آن هستیم که دولت برای مدیریت کرونا علاوه بر بودجه مصوب وزارت بهداشت، یک میلیارد یورو هم با مجوز مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، اما هنوز با بحران کرونا در کشور مواجهیم، اما در این طرح که در کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا بسیار موثر بود، تنها حدود 150 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج هزینه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون هم ما معتقدیم که اگر اجازه دهند، مجموعه عوامل طرح شهید سلیمانی قادر به کنترل بیماری کرونا هستند. بنابراین اگر به ما اجازه دهند همین طرح را مجددا اجرا کنیم، به فضل الهی کاری می کنیم که شش ماهه این بیماری جمع شود.

این نامزد انتخابات 1400 وعده داد: بر این اساس اگر من رئیس جمهور شدم، امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم از نظر همه گیری کرونا شرایط بسیار بهتری را در کشور داشته باشیم، به نحوی که فقط گاهی اوقات مواردی از کرونا را در کشور شاهد باشیم.

اعمال محدودیت، گران ترین روش مدیریت کروناست

محمدصادقی اعمال محدودیت گسترده برای اصناف و واحدهای خدمات را گران ترین روش کنترل این بیماری دانست و ادامه داد: با اعمال این محدودیت ها، واحدهای صنفی و خدماتی دچار مشکلات اقتصادی شدید شده اند، این در حالی است که این واحدها با کار روزانه خرج خودشان را درمی‌آورند یا قسطشان را می پردازند و دولت نمی تواند در این شرایط دشوار اقتصادی از همه اصناف حمایت کند.

وی تاکید کرد: البته در برخی مواقع اعمال محدودیت های شدید لازم است، اما این آخرین راه و گران ترین راه است و ما نباید اجازه دهیم که کار به اینجا برسد، اما متاسفانه گاهی اوقات تصمیماتی که گرفته می شود، کار را به اینجا می رساند.

باید تمام ظرفیت کشور را برای تولید واکسن به کار بگیریم

رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی بسیاری از این تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا را خلاف نظر وزیر بهداشت دانست و تاکید کرد: متاسفانه لایه های سیاسی دولت که بیرون از وزارت بهداشت هستند، تصمیم می گیرند که جلوی طرح های مناسبی مثل طرح شهید سلیمانی را بگیرند. اما من اگر رئیس جمهور شدم تا پایان سال میزان شیوع کرونا را تا حد امکان جمع می کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین ما باید تمام ظرفیت داخلی کشور را به کار بگیریم که واکسن کرونا به میزان کافی در اختیار مردم باشد؛ زیرا هرچقدر ما برای تولید واکسن سرمایه گذاری کنیم و کارخانجات متعددی را در این زمینه راه بیندازیم، بازهم هزینه آن از واردات کمتر خواهد شد و باید تولید واکسن داخلی را در اولویت قرار دهیم.

بیماریابی فعال مهمتر از توزیع واکسن است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سوال رکنا درباره برنامه اش برای تامین واکسن کرونا نیز این طور پاسخ داد: هیچ کس در جامعه پزشکی سراسر دنیا نمی داند که واکسن های موجود برای کرونا تا چند ماه مصونیت می آورد، البته برآورد فعلی این است که احتمالا ما هر شش ماه ناچار خواهیم شد که واکسن کرونا را تجدید کنیم. در این شرایط اگر بخواهیم دائما به واردات واکسن وابسته بمانیم، ارزهای زیادی از کشور خارج می شود.

وی تاکید کرد: البته ما معتقدیم که بهترین راه برای مدیریت کرونا همان طرح شهید سلیمانی است، بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و حمایت از بیماران و در این صورت خیلی وقت ها لازم نیست مغازه ها را تعطیل کنیم و مردم به زندگی خودشان می رسند و کرونا را هم مدیریت می کنیم.

دولت به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت بها نداد

محمدصادقی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که آیا انتقاد او از بدنه دولت و دامن زدن به اختلافات دولت و وزارت بهداشت منجر به بی اعتمادی مردم می شود یا خیر، پاسخ داد: معتقدم که ستاد ملی کرونا باید به نظرات کارشناسی گردن بگذارد و محل تصمیمات کارشناسی این ستاد باید وزارت بهداشت باشد؛ چراکه دیگر اعضای این ستاد نه تخصص این کار را دارند و نه از امکانات لازم برای تصمیم گیری در این زمینه برخوردار هستند. اما ایراد ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که به نظرات کارشناسی بها نداده است.

هیچ وقت نظامی نبودم

رئیس پیشین بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به سوالی درباره احتمال رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان عنوان کرد: به فضل الهی من برای تایید صلاحیت آمده ام و معتقدم که رجل سیاسی محسوب می شوم، البته تصمیم نهایی با شورای نگهبان است، اما طبق قانون بنده رجل سیاسی هستم و مشکلی برای تایید صلاحیت ندارم.

وی درباره دوران حضورش در بسیج جامعه پزشکی نیز توضیح داد: من نظامی نسیتم و حتی یک روز از عمر خود را نیز نظامی نبودم و افتخارم این است که دائما فعالیت های دانشگاهی کردم، اما فرمانده سپاه به من ترجیح داد که مسئولیت بسیج جامعه پزشکی را به یک فرد دانشگاهی واگذار کنم و من هم برای نجات جان مردم وارد این عرصه شدم.

نامزد پوششی هیچ کس نیستم

محمد صادقی گفتمان خود در عرصه انتخابات را نیز گفتمان مردم توصیف کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که مشکلات مردم را برطرف کنیم، تا الان هم شعار خاصی را انتخاب نکردیم، چون فکر می کنم که مردم بیشتر به دنبال عمل هستند و نه شعار.

عضو پیشین هیات رئیسه مجلس در ادامه تاکید کرد: من یک سرباز و انقلابی هستم و اگر بخواهم خودم را در یک کلام معرفی کنم، می گویم اگر روح حاج قاسم بپذیرد، من سرباز مکتب شهید قاسم سلیمانی هستم.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه من هیچ وقت نامزد پوششی کسی نیستم و نخواهم بود و به همه دوستانی که در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند، احترام می گذارم و رفتارهای شخصیت شکن را نمی پسندم و به فضل الهی تا آخر خواهم ماند و آمده ایم که سکان اداره کشور را به دست بگیریم. انتخابات 1400

کدخبر: 678544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟