پیشرفت‌های افتخارآمیز هسته‌ای کشور غیر قابل برگشت است

به گزارش رکنا، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به تشریح بازدید اعضای این کمیسیون از چهارسایت هسته‌ای کشور پرداخت.

متن مطلب عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بازدید از چهار سایت هسته‌ای کشور به شرح زیر است:

به منظور نظارت بر اجرای «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ به همراه جمعی از همکارانم در مجلس از منطقه هسته‌ای اصفهان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز، رآکتور هسته‌ای و کارخانه تولید آب سنگین خنداب و مجتمع غنی سازی شهید علی‌محمدی فردو بازدید کردیم.

چند نکته:

اول: عمده مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد، نصب و فعال‌سازی سانتریفیوژهای نسل جدید و راه اندازی رآکتور آب سنگین اراک اجرایی شده و یا در حال اجراست و در آینده تکمیل خواهد شد.

دوم: پیشرفت‌های هسته‌ای کشور افتخارآمیز و البته غیر قابل برگشت است. صنعت عظیم هسته‌ای نیاز ضروری امروز و فردای کشور ماست و قابل معامله نیست. به غرب اطمینان می‌دهیم که به عقب برنمی‌گردیم.

سوم: جوانان متخصص ایرانی کاری کرده‌اند کارستان. از قرار گرفتن در جمع پنج کشور برتر دنیا در تولید آب سنگین (دومین ماده استراتژیک هسته‌ای) و حرکت به سمت تولید سوخت نیروگاه بوشهر گرفته تا ساخت انواع ماشین‌ها و قطعات پیشرفته و صفحه سوخت، فرآوری زیرکونیوم، ساخت راکتور بدون کمک خارجی، تولید اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی و... تنها بخشی از افتخارات فرزندان دانشمند ملت ایران است.

چهارم: تنها بخشی از کاربرد این صنعت و پیشرفت‌های مذکور در حوزه نیروگاهی است. این صنعت به عنوان یک صنعت مادر ضمن فعال‌سازی و استفاده از ظرفیت صدها شرکت داخلی، در حوزه درمانی و پزشکی (تشخیص سرطان و...) و تولید تجهیزات پزشکی، مخابرات، شناسایی گسل‌ها، استخراج نفت، آب، ساخت زره‌های پیشرفته و... کاربرد دارد لذا تعطیلی آن خیانت به امروز و آینده ایران است.

پنجم: پیشرفت، امنیت‌زا و اقتدارآفرین است کما اینکه تصمیم و اقدامات ماه‌های اخیر مبنی بر بازگشت به روزهای خوب هسته‌ای، دشمن را وادار به عقب‌نشینی و دادن امتیاز کرده است.

ششم: چهره‌های مصمم محققان هسته‌ای نوید آینده‌ای درخشان می‌دهد. ضمن تشکر فراوان از متخصصان و دانشمندان و دست‌اندرکاران صنعت هسته‌ای کشور، کماکان بر اجرای قانون راهبردی مجلس نظارت و البته زین پس برای غنی‌سازی بالای ۵۰ درصد مطالبه خواهیم کرد.

هفتم: در اقدامی ستودنی، هر آبشار (زنجیره) سانتریفیوژ به نام یک شهید نامگذاری شده بود. شادی ارواح مطهر شهدای هسته‌ای صلوات.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 675966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟