ابراز تمایل عربستان به مذاکره با ایران / سعودی ها بوی اسرائیل می دهند !

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت عادی‌سازی روابط با اسرائیل به نفع منطقه خواهد بود.

به گزارش رکنا، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» اظهار کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و امنیت به نفع منطقه خواهد بود.

عادی‌سازی در منطقه به نتیجه نخواهد رسید

فرحان بار دیگر مدعی شد درصورتی‌که مساله فلسطین حل نشده و دولت مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تشکیل نشود، عادی‌سازی در منطقه به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود کشورش به اسرائیل به شرط تشکیل یک دولت مستقل که پایتخت آن قدس شرقی باشد، وعده عادی‌سازی روابط داده است.

فیصل بن فرحان در گفت و گو با سى ان ان گفت: _خوب است که ایران تمایل به گفت‌وگو با ما دارد اما این گفت‌وگو باید در قالب برجام انجام شود تا نگرانی‌های ما را کاهش دهد.

_انتظار داریم در این رایزنی‌ها، ایران به تعهدات کامل خود در توافق هسته‌ای بازگردد و موافقت کند که نگرانی‌های عربستان سعودی در مورد قصور موجود در ساختار برجام و ،مسائل مربوط به ثبات منطقه‌ای، برنامه بالستیک تهران و سایر موارد را برطرف کند.

_طبیعتا اگر ایران آماده مذاکره باشد، این امر درها را نه فقط برای نزدیکی بلکه برای شراکت خواهد گشود؛ اما هیچ نزدیکی روابط بدون رفع این تهدیدهای جدا خطرناک برای ثبات و امنیت منطقه از لبنان تا سوریه، عراق و یمن ممکن نیست؛

_همچنین فعالیت‌هایی که در داخل کشورهای منطقه در تجهیز تروریست‌ها به تجهیزات ساخت بمب و چیزهایی از این قبیل انجام می‌شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟