عبدخدایی: دعوای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بر سر پست و مقام است

محمدمهدی عبدخدایی گفت: نتوانستیم جامعه را به بالندگی برسانیم تا هر فردی نسبت به انتخاب یک شخص مسوول باشد. وقتی لیست ۳۰ نفره ارایه می‌دهند مردم از کجا می خواهند آنها را بشناسند؟ نتوانستیم مردم را به بالندگی برسانیم.

به گزارش رکنا، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام ادامه داد: مردم باید خودشان تشخیص دهند و به نمایندگانی رای دهند که خودشان انتخاب می‌کنند. من با این موضوع  مخالفم که یک شخصیت یا جریانی ۳۰ نفر را معرفی کند بگوید به این افراد رای دهید.

عبدخدایی افزود: امام خمینی (ره) خطاب به نمایندگان فرمودند که شما وکیل مردم هستید نه قیّم آنها. در این دوره از نمایندگان مجلس چند نفر شبیه بهشتی یا باهنر وجود دارند؟ مجلس سال ۱۳۲۹ و انتخابات دوره شانزدهم را ارزیابی کنید. نمایندگانی که آن زمان به مجلس رفتند چه کسانی بودند؟ یکی از آنان مصدق بود. با او موافق نیستم اما شخصیت، فهم و دانش او و آیت الله کاشانی را نمی‌توانم انکار کنم.

وی یادآور شد: آن زمان ملیّون ۸ نماینده داشتند دانش آنها را با نمایندگان امروز مقایسه کنید. چه کسانی وارد مجلس شده اند؟ هنوز نمایندگان دور اول مجلس بهترین هستند و  بسیاری از قوانینی که تصویب کردند تا به امروز زنده است. آنها صنفی بودند و دکتر و مهندس نبودند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟