انتخابات 1400 سرنوشت ساز است

به گزارش رکنا، امامان جمعه سراسر کشور با برشمردن اهمیت انتخابات 1400 و سرنوشت ساز بودن آن، بر حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات به عنوان مظهر مردمسالاری در ایران تاکید کردند.

آخرین نماز عبادی - سیاسی جمعه در سال ۱۳۹۹ در شهرهایی که در شرایط زرد و آبی کرونایی قرار دارند، برگزار شد و امامان جمعه با مرور مهمترین رویدادهای کشور در سالی که گذشت، اهمیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شدند.

آنان همچنین تاسی به بیانات رهبر معظم انقلاب و اطاعت از خط مشی های کلانی که برای کشور ترسیم می کنند را راه تحقق آرمان های مردم ایران برشمردند.

چکیده ای از سخنان ائمه جمعه سراسر کشور به شرح زیر است:

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مهمترین و حساس ترین اتفاق سال ۱۴۰۰ را انتخابات ریاست جمهوری دانست و از شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه‌ مهمی نام برد که در سال جدید بر عهده ملت فهیم ایران است تا با حضور در پای صندوق های رای نقشه های دشمن را خنثی کنند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: غربی ها دو برنامه راهبردی برای انتخابات یکی کاهش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و دیگری شکل نگرفتن دولت انقلابی و جوان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نامزدهای انتخابات شورا برای مدیریت و توسعه روزافزون شهرهای استان در چهار سال آینده، برنامه‌های علمی و عملیاتی مناسب داشته و آنها را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما باید با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخاب افراد اصلح را در دستور کار قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضا اعرافی خطیب جمعه قم با اشاره به انتخابات سال آینده کشور گفت: انتخابات لیله القدر سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و تجلی حضور آگاهانه مردم در تعیین جهت گیری کشور برای چهار سال بعدی است.

در خطبه های نماز جمعه قم افزود: جایگاه ریاست جمهوری دومین پست قدرتمند در کشور است و داشتن روحیه خستگی ناپذیری، ایثار، ایمان و اموری از این دست در رییس جمهور منتخب بسیار مهم می باشد.

وی اظهار داشت: رییس جمهور منتخب باید فردی باشد که بتواند اسناد و چشم اندازهای پیش روی نظام را به درستی به پیش ببرد و در کنار آن از دشمن هراسی به دل راه ندهد و در کنار مردم باشد و درد و رنج های ملت را به خوبی بشناسد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز انتخابات 1400 را حساس خواند و افزود: حضور در انتخابات وظیفه هر مومن است؛ چراکه زمینه‌ساز ظهور می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری انتخابات رییس جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا گفت: مسوولان برای مشارکت بخشی مردم در انتخابات پیش‌رو تلاش کنند و حضور گسترده و حداکثری مردم باعث ناامیدی دشمنان است.

وی تاکید کرد: انتخابات رییس ‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حضور گسترده، پُرشور و اثرگذار مردم در انتخابات، مشت محکم دیگری بر یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبریان امام جمعه موقت زاهدان گفت: سال ۱۴۰۰ سالی سرنوشت ساز در خصوص انتخابات در ایران اسلامی است چراکه همه دشمنان دست به دست هم داده تا از حضور حداکثری مردم در این انتخابات جلوگیری کنند.

وی اظهارداشت: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی در انتخابات سال آینده با حضور حداکثری خودشان باری دیگر مشت محکمی بر یاوه گویان و دشمنان این مرز و بوم خواهند کوبید.

شکست سیاست های آمریکا در قبال ایران

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران از منافع و مصالح ملی صیانت می‌کند و همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری است و مقتدرانه در راستای ارمانهای مترقی خود به پیش می‌رود.

در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی اراک افزود: تمامی طیف‌ها و حوزه‌های سیاس و اجتماعی در کشور یک حرف واحد دارند و آن نیز بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و خط مشی کلانی است که برای کشور ترسیم می‌شود.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سیاست های استکبار جهانی نسبت به ایران تغییر کرده، گفت: آمریکا همواره به دنبال تفرقه افکنی و دشمنی با مردم و مسوولان ایران اسلامی است.

وی افزود: آمریکا به دنبال مذاکره است اما سیاست های خود را تغییر نداده و همچنان با زبان زور و تهدید سخن می گوید.

آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: بعد از انتخابات آمریکا زمینه‌ای فراهم شده تا آنچه بر سر اتحاد جماهیر شوروی آمد و آنرا از هم پاشید، بر سر ایالات متحده نیز بیاید و هر ایالت برای خود حکومت تشکیل داده و قدرت استکباری آمریکا از بین برود.

وی اظهار داشت: امسال سال، شکست آمریکا بود. از همه شکستها بالاتر شکست آمریکا در داخل خود بود که نظام آمریکا دچار فروپاشی شد و ترامپیسم سقوط کرد. جریان انتخابات آمریکا و دموکراسی غربی که مردم آمریکا به آن سر سپرده بودند بدنام شد و مردم این کشور از دموکراسی غربی دلسرد شدند و در نتیجه نظام دموکرات غربی از نظر مردم دچار فروپاشی شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان گفت: تبلیغات پرهیاهوی دشمنان نشانه استیصال آنان در برابر عظمت دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است، ولی تاثیری در حرکت نظام ندارد.

وی افزود: دشمنان تمام بوق های تبلیغاتی خود را به کار گرفتند تا مشکلات کوچک اقتصادی در ایران را چنان بزرگ کنند که گویی در ۴٠ سال گذشته هیچ مساله و پیشرفتی رخ نداده است.

حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امسال سال نمایش اقتدار ایران اسلامی بود، گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران در همه دوره ها و دولت های آمریکا در جریان بوده است اما امسال سال شکست برای آمریکا بود و همه دموکراسی میان تهی امریکا را در انتخابات دیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سال ۱۳۹۹ با کیاست رهبری و مقاومت مردم به شکست تاکتیک فشار حداکثری آمریکا علیه ایران تبدیل شد.

وی افزود: امسال سال اوج‌گیری تحریم‌های ظالمانه دشمن و استکبار و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بود که در بخشی از اقتصاد خود را نشان داد به طوری که آمریکا با اعمال ۲۳ تحریم جدید بیشترین تحریم ها را به ایران تحمیل کر که با هدف ایجاد ناآرامی در جامعه انجام شد که با درایت رهبری همه آنها ناکام ماندند.

قدردانی از کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج گفت: تلاش بخش‌های مختلف به ویژه کادر درمان، خیران و مردم برای مقابله با ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ قابل تقدیر بوده و هیچگاه از ذهن‌ها فراموش نخواهد شد؛ امسال، سال سختی را بخاطر شیوع کرونا سپری کردیم اما به واسطه این ویروس، قدرت ایمان، یکدلی، همکاری و محبت اقشار مختلف مردم بیشتر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: کادر درمان با وجود خطرات و مشکلات زیادی که به دنبال شیوع ویروس کرونا در این سال وجود داشت اما فداکارانه خوش درخشیدند.

وی افزود: مجاهدت سربازان گمنام علم و دانش نیز در حوزه تولید واکسن کرونا یکی دیگر از جلوه‌های فداکاری در حوزه علم و دانش است و باید به آن‌ها نیز خداقوت گفت.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با قدردانی از تلاش مجموعه پزشکی کشور در بحران کرونا گفت: وزیر بهداشت مانند پدری دلسوز همواره مسائل بهداشتی را یادآوری می‌کند.

وی ساخت واکسن کرونا را از جمله موفقیت های ایران در سال ۹۹ برشمرد و گفت: امروز کشور ما برغم تحریم‌ها و مشکلات دوشادوش کشورهای مدعی در ساخت واکسن از سه طریق ورود پیدا کرده است و حتی برخی واکسن ایرانی را بهترین واکسن دانسته‌اند.

وی اظهار کرد: همانطور که دشمن اعتراف کرده است تحریم‌ها تاثیری نداشته است و ملت ما با امید به خدا و هوشیاری در انتخابات آینده، افراد خوبی را برای تصدی امر ریاست جمهوری و اداره وزارتخانه‌ها انتخاب خواهند کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: تولید واکسن ایرانی برای استفاده مردم در داخلی و حتی برای سایر کشورها افزایش یابد.

وی با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر مراکز و موسساتی که در تولید واکسن کرونا تلاش داشتند افزود: باید برای کمک به سایر ملت‌ها بر تولید انبوه واکسن فعالیت بهتری صورت گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟