خبر بد برای مذاکره با ایران+عکس

به گزارش رکنا، پایگاه بیزنس اینسایدر در تحلیلی به قلم مارین دنین کارشناس امور خاورمیانه درباره حمله اخیر دولت بایدن به شرق سوریه علیه مواضع ایران نوشت: این اقدام نظامی به جای کمک به گفتگوها با ایران، منطقه را تهدید به پیچیده تر شدن موضوع و ورود به اوضاع نابسامان می کند. همچنین خبر بدی برای مذاکرات با ایران است.

خبر بد برای مذاکره با ایران+عکس

ثانیه‌های حساسی که بی‌نتیجه سپری می‌شود؛ هدف بایدن از وقت‌کشی چیست؟

علاوه بر این سوم ماه مارچ حمله راکتی به پایگاه عین الاسد صورت گرفت که طی آن یک پیمانکار آمریکایی کشته شد. در اینجا این سوال پیش می آید که آیا بایدن با حمله نظامی پاسخ خواهد داد؟ آنچه بدیهی است تداوم تشدید نظامی در منطقه نتیجه مثبتی ندارد. اگر دولت بایدن امیدوار است که برجام را احیا کند، در عوض باید بر کاهش تنش ها و تسهیل بهترین جو ممکن برای مذاکره با ایران متمرکز باشد. بایدن باید این را بداند. او باید خطر تصمیم گیری های ناگهانی در منطقه را درک کند. به هر حال او تصمیمات نابجا و غیرمعقول ترامپ را در حین حضور در مبارزات انتخاباتی مورد انتقاد قرار داد و از رویکردهای سنجیده تری دفاع کرده است.

نویسنده در ادامه با بررسی واکنش ها و درخواست ها برای پاسخ به این حمله نوشت: به دور از بازگشت دیپلماسی بایدن به استفاده پرخاشگرانه از اقدام نظامی در کمترین سرعت روی آورده است.( برخلاف ترامپ که ۴ ماه طول کشید تا دستور حمله هوایی را صادر کند) او اکنون آماده است تا خرابکاری کند که تنها شانس وی برای احیای توافق هسته ای است که مشاور امنیت ملی وی جیک سالیوان ادعا کرد "اولویت اولیه" برای دولت وی است.

۸۱ میلیون آمریکایی که از تعهد بایدن برای دیپلماسی در انتخابات عمومی حمایت کردند، باید او را مسئول حمله اخیر به سوریه و عدم تعامل صمیمانه با ایران بدانند. منظور از یک دموکرات در کاخ سفید این نیست که رئیس جمهور مجوز تصدی رایگان برای ایجاد جنگ و بی ثباتی ایالات متحده در خاورمیانه را دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟