درخواست نامزد خاشقچی برای مجازات محمد بن سلمان

به نوشته رویترز، نامزد خاشقچی در پیام خود نوشت: «ضروری است که ولی‌عهد سعودی بدون تأخیر مجازات شود.»

وی در ادامه نوشت: «در صورتی که ولی‌عهد مجازات نشود، این موضوع برای همیشه نشان خواهد داد که مقصر اصلی می‌تواند بدون مجازات، مرتکب قتل شود. این مساله ما را به خطر می‌اندازد و انسانیت ما را لکه‌دار می‌کند. »

خدیجه چنگیز همچنین نوشت: «برای همه رهبران جهان حیاتی است که از خود بپرسند آیا آماده‌اند با شخصی که مقصر بودن وی به عنوان قاتل تأیید شده، دست بدهند یا خیر؟ این کار را از دولت بایدن آغاز کنیم. »

گزارشی که دولت آمریکا درباره قتل جمال خاشقچی ، منتقد سعودی منتشر کرد، نشان می‌دهد این ترور با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است.

این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرده می‌گوید، محمد بن سلمان مجوز عملیاتی برای «دستگیری» یا «قتل» جمال خاشقچی را صادر کرده است.

دولت آمریکا بعد از انتشار این گزارش اعلام کرد، علیه ۷۶ مقام عربستان سعودی محدودیت‌های روادید صادر کرده است. وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام نمود، علیه ۷۶ تبعه سعودی که گمان می‌رود اقدام به تهدید مخالفان حکومت در خارج از مرزهای این کشور کرده‌اند، محدودیت‌هایی برای صدور روادید در نظر گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟