در دنیای اسلام فقط دو دوست داریم و می‌خواهیم انقلاب را هم صادر کنیم

علی مطهری درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در ۱۴۰۰ گفت: درباره حضور ایشان در انتخابات ، من نمی‌دانم و از ایشان هم نپرسیده‌ام. لاریجانی ذاتا معتدل و عاقل است، سوابق اجرایی و تجربه و ذکاوت لازم را دارد اما... منظور از دولت مقتدر، دولت نظامی نیست.

به گزارش رکنا ، مطهری اظهار کرد: رئیس جمهور نظامی موضوع دخالت‌ها و بی‌اقتداری دولت را تشدید می‌کند. نمی‌شود قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی در یک جا متمرکز شود. این امر حتی موجبات اختلاف در نیرو‌های نظامی را هم فراهم خواهد کرد. من بعید می‌دانم مردم به نظامی‌ها اقبالی نشان بدهند. معتقدم مردم هم رای نخواهند داد و چندان خوششان نمی‌آید که یک نظامی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد.

در دنیای اسلام فقط دو دوست داریم

مطهری در ادامه گفت : اگر رابطه با آمریکا به نفع انقلاب یا به نفع آزادی فلسطین است باید این کار را بکنیم و رنج غیرضروری بر مردم تحمیل نکنیم. در دنیای اسلام فقط دو تا دوست داریم یکی حزب الله و یکی هم حماس که حماس هم نیم‌بند است، گاهی با عربستان است گاهی با قطر.

بعد با این وضعیت می‌خواهیم انقلاب را هم صادر کنیم. معلوم است که نمی‌شود. اصلا بدون اینکه با کشور‌ها رابطه داشته باشیم و آن‌ها را به خود جذب کنیم چطور می‌خواهیم انقلاب را صادر کنیم؟ باید کشور‌هایی مثل عربستان و امارات و بحرین را جذب می‌کردیم و در مقابل آمریکا و اسرائیل قرار می‌دادیم، نه اینکه آن‌ها را با اسرائیل متحد و در مقابل خودمان قرار دهیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع : خبر آنلاین

کدخبر: 665849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟