بایدن شرط آخر را در گفتگو با ایران اعلام کرد

به گزارش رکنا،«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری جمعه گفت واشنگتن آماده گفت‌وگوی دیپلماتیک با ایران است اما در جهت کاهش تحریم‌ها گام برنمی‌دارد.
شب گذشته هم «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری تلویحاً اشاره کرد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است برای پایبند شدن به برجام سیاست دولت پیشین این کشور در تغییر برچسب تحریمی برخی از نهادهای ایرانی را به عقب برنگرداند.

شرط بازگشت بایدن به برجام

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند.
«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای که چندی پیش در مجله «فارن‌افرز» منتشر کرده بود شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) اعلام کرده بود.
دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.
جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

واکنش کاخ سفید به حملات در شرق سوریه

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله حمله هوایی آمریکا به گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه اشاره کرد و مدعی شد این حملات «متناسب» بوده‌اند.
جن ساکی همچنین در اظهاراتی ادعامحور گفت این حمله «پیام روشنی» به «شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه» ارسال کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟