داروی ضد کرونا که جوان قزوینی آن را کشف کرد در ناصر خسرو فروخته می شود !

«فاطمه محمدبیگی» نماینده مردم قزوین و آبیک والبرز در نشست علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان به جهت سفر به استان قزوین برای کنترل کرونای جهش یافته گفت: همچنین نسبت به تحقق قول های وزیر محترم بهداشت همچون ساخت بیمارستان 700 تختخوابی در قزوین و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی سلامت در بیمارستان ها بسیار امیدوار هستم.

به گزارش رکنا، نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد ستاد کرونا ادامه داد: ضعف در حمایت از تولید داروهای ضدکرونای ایرانی و اطاله وقت در برگزاری جلسات کمیته علمی ستاد ملی کرونا برای بررسی ورود داروهای ضد کرونای جدید ایرانی در چرخه تولید انبوه و توزیع آن در سراسر کشور برای ما سوال شده است.

وی افزود: چرا زمانی که دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونا شده که 100 سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون به همت ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت البرز دارو تولید انبوه شده، این دارو دپو می شود؟ همچنین 4 عدد از داروی مذکور در منطقه ناصرخسرو به قیمت 3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود، در حالی که داروی تولیدی ما با قیمت 30 هزار تومان قابل دسترسی برای مردم است. آیا امکان نفوذ برای ادامه واردات نوع خارجی آن مانع برگزاری جلسات ستاد ملی مقابله کرونا در کمیته علمی می شود؟

محمدبیگی اضافه کرد: ما خواهان برگزاری این جلسه و پخش داروی ایرانی ضدکرونا هستیم، چرا که سرعت انتشار کرونای جهش یافته انگلیسی سه برابر سریعتر از نوع معمولی این ویروس و بسیار کشنده تر است که باید با آن مقابله کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 663817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟