چین خواستار لغو فوری تحریم ها ایران شد

به گزارش رکنا، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز سه شنبه در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: آمریکا باید بدون پیش‌شرط به برجام بازگشته و همه تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند.

مسئله هسته ای ایران در برهه حساسی است

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: مسئله هسته‌ای ایران در برهه حساسی قرار دارد. آنچه اکنون لازم و ضروری است، تسریع اجرای توافقات حاصله در نشست اخیر وزیران خارجه است.

وی در ادامه افزود: طرف آمریکایی باید فوراً و بدون پیش‌شرط به برجام برگردد و همه تحریم‌های مرتبط را نیز لغو کند. ایران هم بهتر است بر همین مبنا رعایت کامل برجام را از سر بگیرد.

آمریکا باید در اسرع وقت مذاکره کند

«وانگ ون‌بین» اضافه کرد: پکن با دقت تحولات مربوط به این موضوع را پیگیری کرده و با طرف‌های مربوطه در تماس است. طرف چینی پیشنهاد برگزاری یک نشست بین‌المللی میان طرف‌های برجام را داده و آمریکا باید در اسرع وقت به مذاکره در خصوص نقشه‌راهی برای پایبندی کامل تهران و واشنگتن (به برجام) اقدام کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

گفتنی است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران نیز بر اساس ماده‌های ۲۶ و ۳۶ مصرح در این توافق بین‌المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟