افزایش فشارها به بایدن درباره ایران

فشارها به جو بایدن برای اتخاذ تصمیمی درباره برجام افزایش یافته است. در حالی که حدود ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از بایدن خواستند به برجام بازنگردد، ۴۱ دیپلمات سابق به بایدن نامه نوشتند و از او خواستندبه برجام بازگردد.

بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.

به گزارش رکنا، مایک گارسیا، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا، با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود از پیوستن به گرگ مورفی، نماینده کارولینای شمالی و ۵۰ نماینده جمهوری‌خواه دیگر مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال این نامه خبر داد.

توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران

گارسیا نوشت توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران از روز اول یک شکست بود. به گفته او، برجام مانع یک ایران هسته‌ای نشده و خروج از توافق اقدام درستی بوده است.

این نماینده جمهوری‌خواه ادامه داد: «کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران، منجر به تغییر توازن قوا در خاورمیانه شده و ما از آن زمان شاهد برقراری روابط مستحکم‌تر کشورهای بیشتری با اسرائیل هستیم.»

نامه ۴۱ دیپلمات سابق به بایدن: به سرعت به برجام بازگردید

در همین حال شماری از مقامات سابق نظامی، امنیت ملی و دیپلمات‌های آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور از وی خواسته‌اند تا تمام تلاش خود را برای پیوستن سریع به توافق هسته‌ای با ایران به کار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک در بخشی از این نامه این گروه ۴۱ نفره آمده است: «ما از بازگرداندن محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران از طریق بازگشت سریع ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای به عنوان نقطه‌ای شروع مذاکرات بیشتر جهت مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران، حمایت می‌کنیم.»

در این نامه سرگشاده ادعا شده که تهران تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست، اما احیای توافق هسته‌ای باید هدف اصلی آمریکا در قبال ایران باشد.

رویکرد فشار حداکثری «دونالد ترامپ» علیه ایران

نویسندگان این نامه به صراحت تاکید کردند که رویکرد فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران برای امنیت ایالات متحده فاجعه بار بوده است.

در بخش دیگر این نامه آمده است: «جنگ با ایران فاجعه غیر قابل تصور است. درگیری نظامی با ایران هزینه‌های غیرقابل پذیرشی را بر ایالات متحده متحمل می‌کند و در نهایت نمی‌تواند امنیت ملی آمریکا را به پیش ببرد.»

در همین حال امروز بلومبرگ خبر داده است که دولت بایدن بعنوان بخشی از تلاش برای بازگشت به برجام به دنبال راه‌هایی برای کاهش فشار اقتصادی ایران بدون لغو تحریم‌های کلیدی است.

بلومبرگ احتمال صدور فرمان اجرایی بایدن برای بازگشت به برجام را مطرح کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟