حذف دکمه نوشابه و تغییر تابلوها در اتاق کار جو بایدن در کاخ سفید

معمولا همه سران ایالات متحده به هنگام ورود به کاخ سفید ، تغییراتی را در دکوراسیون اتاق بیضی اعمال می کنند که بازتاب و انعکاسی از شخصیت و سیاست آنها در حکمرانی است.

به گزارش رکنا و به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در میان این تغییرات بایدن تصویری از "اندرو جانسون" هفدهمین رئیس جمهور تاریخ امریکا را که ترامپ در اتاق کار خود نصب کرده بود، برداشت. جانسون به امضای فرمانی مشهور است که باعث مهاجرت اجباری بومیان اصلی آمریکا (سرخ پوستان) شده است.

بایدن با برداشتن تصویر جانسون، تابلوئی از رئیس جمهور "فرانکلین روزولت" را به جای آن در اتاق کارش نصب کرد.

روزولت به مبارزه با دوره رکورد بزرگ معروف است.

بسیاری این انتخاب را تشبیهی نمادین در مقایسه با شرایط فعلی امریکا می‌دانند. امریکا هم اکنون به دلیل کرونا، با وضعیت اقتصادی دشواری روبه رو است.

جو بایدن همچنین مجسمه های "توماس جفرسون" رئیس جمهور اسبق امریکا و "الکساندر هاملتون" وزیر پیشین خزانه داری را به مجموعه مجسمه های اتاق خود اضافه کرده است.

"توماس جفرسون" و "الکساندر هاملتون" همواره با هم اختلاف شدید داشتند و با این حال مجسمه های آنها در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته است. این اقدام به معنی نزدیک کردن دیدگاه های مختلف است.

همچنین در دفتر جو بایدن، مجسمه هایی از مارتین لوتر کینگ جونیور (رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی-‌ آفریقایی‌تبارها) و رابرت کندی (سناتور امریکایی) در نزدیکی شومینه اتاق قرارداده شده اند.

علاوه بر این تصاویر و مجسمه هایی از افراد نقش افرین در تاریخ کشور امریکا نیز در این اتاق قرار گرفته‌اند که از جمله می توان به فعال کارگری "سزار چاوز"، فعال اجتماعی خانم "روزا بارکس"، بانوی اول اسبق "النور روزولت" همسر فرانکلین روزولت رئیس جمهور پیشین امریکا اشاره کرد.

یکی از مجسمه‌های جدید اتاق بایدن نیز نمادی از قبایل ساکنان اصلی قاره امریکاست.

حذف دکمه نوشابه روی میز ترامپ هم یکی از کارهای جو بایدن است. ترامپ با فشردن یک دکمه سفید رنگ که روی یک پایه چوبی روی میزش قرار داشت، سفارش نوشابه رژیمی می داد.

بنجامین فرانکلین (نویسنده، دانشمند و از بنیانگذاران کشور امریکا) هم در اتاق بیضی کاخ سفید، یک مجسمه دارد.

همچنین گفته شده است کاخ سفید دوباره مشترک روزنامه واشنگتن پست شد. در دوره 4 ساله ترامپ، کاخ سفید اشتراک روزنامه واشنگتن پست را لغو کرده بود.

علاوه بر این، نشست های خبری کاخ سفید نیز دوباره برقرار شده است و هر روز، سخنگو به صورت حضوری به سوالات خبرنگاران جواب می دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟