یک میلیون دلار ثروتی که در سکوی «فروزان» سوخته می‌شود

دکتر هادی بیگی نژاد در جمع خبرنگاران، جلوگیری از خام فروشی را یکی از مهمترین اولویت های کمیسیون انرژی عنوان کرد و افزود: به همین منظور کمیته ای با حضور کارشناسانی از مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته است و نخستین جلسه این کمیته در هفته جاری تشکیل خواهد شد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: طی بازدید برخی اعضای کمیسیون انرژی از جزیره خارک و میدان نفتی فروزان در ماه گذشته، مواردی شامل تسریع در ازدیاد برداشت از میدان نفتی فروزان(میدان نفتی مشترک با عربستان سعودی)، تسریع در اتمام پروژه‌های NGL خارک، توسعه پتروشیمی خارک و تعمیرات اسکله ها بررسی شد.

بیگی نژاد با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این اسکله به عنوان بزرگترین اسکله صادرات نفت کشور صادر می شود، مطرح کرد: روزانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب گاز همراه نفت(گاز فلر) در این منطقه و مناطق اطراف جزیره سوزانده می‌شود که جمع آوری و استفاده آن در صنعت پتروشیمی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: هم اکنون یک سوم از ۲۲۰ میلیون فوت مکعب گاز سوخته شده همراه نفت در سکوی فروزان به صورت روزانه، جمع آوری و استفاده می‌شود و اجرای پروژه NGL خارک و فرآوری و بهره برداری از بخش اعظم این گاز، می تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار ثروت برای کشور تولید کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در بخش دیگری کلید حل مشکلات در حوزه اقتصادی را تولید ثروت دانست و گفت: تلاش ما از ابتدای کار، کمک به دستگاه های اجرایی شهرستان بوده و بررسی اولویت ها با مشورت مسئولان دستگاه های اجرایی روال کار بوده است.

وی به پیگیری تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان اولویت شبکه بهداشت و درمان ملایر اشاره و تصریح کرد: طی پیگیری های صورت گرفته در سه ماه اخیر، مدیرکل دفتر توسعه مدیریت منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت که اعتبار طرح توسعه ۱۰۰۰ متر از بیمارستان امام حسین(ع) را قبل از این تأمین کرده بود، قول تخصیص اعتبار ۳۰۰۰ متر باقیمانده این پروژه را به شرط اتمام آن تا پایان دی ماه داد. در حال حاضر پروژه تکمیل اورژانس بیمارستان به مرحله افتتاح رسیده است و اوایل اسفندماه به بهره برداری خواهد رسید.

تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری ملایر

بیگی نژاد پیگیری تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری شهرستان ملایر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و خاطرنشان کرد: خریداری خوابگاه دانشجویی، بازپس گیری ساختمان وقفی دانشکده پرستاری که توسط یکی از خیرین ملایری برای ایجاد این دانشکده وقف شده است و جدا شدن ردیف اعتباری دانشکده پرستاری ملایر از دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیگر اولویت های شبکه بهداشت و درمان است که در حال پیگیری آن هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس تأکید کرد: همچنین مقرر شد سهمیه استان همدان در زمینه اخذ مجوز فوق تخصص های ضروری افزایش یابد و این پزشکان دو تا سه روز در هفته برای بهبود کیفیت خدمت‎رسانی در حوزه پزشکی ملایر، به این شهرستان اختصاص داده شوند.

وی در ادامه از ۲۴ ساعته شدن درمانگاه اسلام شهر آق گل خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان لزوم استفاده از نیروهای بومی هر روستا در قالب بهیار است تا از نیروهای بومی همان روستا برای خدمت رسانی به اهالی استفاده شود در ضمن پیگیری های بسیاری برای ۲۴ ساعته شدن درمانگاه بخش جوکار انجام شد که بی نتیجه ماند و در نهایت این مرکز ۱۶ ساعته شد.

نماینده ملایر در خانه ملت اخذ یک میلیارد تومان اعتبار کمکی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه دانست و اظهار کرد: این اعتبار با مشورت اعضای شبکه بهداشت و درمان شهرستان و براساس اولویت ها، در بخش های مختلف درمانی توزیع خواهد شد.

وی دریافت یک بیل مکانیکی برای شهرستان ملایر را از اقدامات انجام شده در حوزه راهداری عنوان کرد و افزود: اعتبار لازم برای آسفالت ۲۰ کیلومتر از ۹ راه بین روستایی شهرستان اخذ شده و به محض گرم شدن هوا، این پروژه ها انجام می شود.

بیگی نژاد همچنین تکمیل پروژه مرکز درمانی سرجو، جمع آوری آب های سطحی منطقه شمس آباد و نیز تکمیل مرکز فرهنگی تجاری واقع در میدان استاندارد را از اولویت های حوزه بازآفرینی شهری عنوان کرد که در دست پیگیری است و از تأمین اعتبار آسفالت خیابان های مسکن مهر خبر داد و گفت: با قول مساعد اداره کل راه و شهرسازی استان همدان مقرر شد شهرداری ملایر آسفالت این خیابان ها را انجام دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس به اتمام پروژه انتقال آب از سد کلان ملایر تا اواسط سال ۱۴۰۰ اشاره و مطرح کرد: اعتباری به مبلغ سه میلیارد تومان برای حفر چاه آب در برخی روستاهای شهرستان مانند منگاوی و کمری تأمین شد.

وی از ۹۰ سفر روستایی خود طی چند ماه اخیر برای شناسایی نیازمندی های روستایی شهرستان خبر داد و یادآور شد: بازنگری طرح هادی شش روستا، اجرای عملیات خاکی شش روستای دیگر و اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای جابه جایی برق فشار قوی برخی روستاهای شهرستان از اقدامات در حال انجام در حوزه روستایی است.

۲۰۰۰ شغل در ملایر توسط بنیاد برکت ایجاد خواهد شد

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه با بیان اینکه طی پیگیری های صورت گرفته با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مدیرعامل بنیاد برکت، ملایر به عنوان نقطه هدف بنیاد برکت برای ایجاد ۲۰۰۰ شغل انتخاب شد، به انتشار آگهی آموزش، جذب و به کارگیری تسهیل‌گران اشتغال در بنیاد برکت اشاره و تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام در آزمون ورودی بنیاد تا ۱۳ بهمن مهلت دارند تا از طریق اپلیکیشن این بنیاد به آدرس app.barkat.ir اقدام کنند.

وی به سفر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: تخصیص مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و راه اندازی مدرسه شهید سلیمانی تا مهر ۱۴۰۰، تخصیص مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای کمک به تکمیل استخر فرهنگیان شهرستان ملایر، تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان برای نوسازی سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان، تجهیز هنرستان شهید باقری و نیز آسفالت محوطه مدرسه خیرساز محدثه از نتایج این سفر بود.

سفری برای بررسی به کارگیری برخی نیروهای غیربومی در ملایر

بیگی نژاد در ادامه با بیان اینکه در پی به‌کارگیری برخی نیروهای غیربومی در آموزش و پرورش شهرستان در نامه ای به وزیر مربوطه اعتراض و سوال از او را مطرح کردم، گفت: با توجه به اینکه گزارش تهیه شده توسط نماینده وزیر آموزش و پرورش در این زمینه برای بنده قانع کننده نبود، مقرر شد یکشنبه ۵ بهمن ماه مدیرکل نیروی انسانی این وزارتخانه با حضور در شهرستان ملایر از نزدیک این موضوع را پیگیری کند، وزیر نیز قول داد اگر حقی از کسی ضایع شده باشد نسبت به جبران آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر مشکل کمبود و نوسان برق وجود دارد، اظهار کرد: طی جلسه ای با مدیرعامل برق حرارتی پژوهشگاه برق وزارت نیرو، تأسیس یک نیروگاه در منطقه غرب کشور برای رفع مشکلات موجود ضروری است.

وی با بیان اینکه بررسی ها برای احداث این نیروگاه سیکل ترکیبی در پنج نقطه غرب کشور ادامه دارد، افزود: این نیروگاه نیازمند ۲۵ مترمکعب آب در هر ساعت است که مقرر شد در صورت احداث آن در شهرستان ملایر، ۲۰ مترمکعب این آب از تصفیه آب فاضلاب تأمین شود و پنج مترمکعب باقیمانده برای مصرف پرسنل این نیروگاه با حفر چاه تأمین خواهد شد.

نماینده ملایر در خانه ملت در ادامه از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به ۳۱ گروه جهادی در سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد: تعمیر ۱۷ منزل محرومان با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان، تهیه ۱۶ جهیزیه و نیز دریافت ۱۰۰ بسته کمک معیشتی و دارویی برای افراد تحت پوشش بهزیستی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به محرومان بوده است.

وی در بخش دیگری از آغاز فعالیت های مجلس درباره تنظیم برنامه هفتم توسعه خبر داد با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه با همکاری دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مراکز علمی تنظیم می شود، اعلام کرد: بررسی عملکرد دولت در اجرای برنامه ششم و میزان تحقق احکام این برنامه، گام اول درباره تنظیم برنامه هفتم توسعه است، پس از آن با محوریت کمیسیون انرژی، شش کمیته مختلف در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو، هسته‌ای و رابطه مالی نفت و دولت تشکیل می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟