عربستان: درخواست گفتگوی ایران بی‌فایده است!

«فیصل بن فرحان» در مصاحبه با شبکه العربیه درروزنامه الشرق الاوسط بازتاب داشت ایران را به عدم پایبندی به توافقات متهم کرد و مدعی شد: دست ما برای صلح با ایران دراز شده است اما ایران به توافقات خود پایبند نیست.

به گزارش رکنا، وی ادعا کرد: درخواست گفت‌وگوی ایران بی‌فایده و با هدف وقت کشی و فرار از بحرانهایش مطرح شده است.بن فرحان درباره برجام نیز ادعا کرد که ضعف توافقات سابق در عدم هماهنگی با کشورهای منطقه است. کشورهای اروپایی متوجه نواقص توافق قبلی با ایران شده‌اند و ما با آمریکا درباره توافقی که قوی باشد مشورت و رایزنی خواهیم کرد.

وی در این مصاحبه از روابط محکم ریاض با واشنگتن سخن گفت و افزود: روابط ما با آمریکا محکم و منافع ما مشترک است. ما با دولت‌های آمریکا اعم از اینکه از جمهوریخواهان باشند یا دموکراتها تعامل داریم.

بن فرحان در ادامه به تمجید از توافق «العلا» در عربستان پرداخت و تاکید کرد: توافق العلا اساس حل همه مشکلات حل نشده است و اعتماد داریم که همه امضا کنندگان قصد اجرایش را دارند.وی از حضور تیم کارشناسی سعودی در دوحه برای گشودن سفارت این کشور در قطر هم سخن گفت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟