ظریف: برجام به خاطر ایران پابرجاست نه اروپا

به گزارش رکنا، «محمدجواد ظریف» در توییتی به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام و همچنین سخنان وزیر خارجه فرانسه واکنش نشان داد.وی در این توییت نوشت: رهبران سه کشور اروپایی--که برای انجام تعهدات خود تحت برجام به امضای مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (از سازمان‌های تحت نظارت وزارت خزانه‌داری آمریکا)نیاز دارند--هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.

او در ادامه نوشت: ابتکار از آغاز مرده امانوئل ماکرون یا عدم پرداخت بدهی انگلیس طبق دستور دادگاه را به یاد آورید؟

ظریف سپس با مورد خطاب قرار دادن وزیر خارجه فرانسه نوشت: برجام به خاطر ایران زنده است و نه سه کشور اروپایی.وی در ادامه نوشت: همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.

وزیر خارجه کشورمان افزود: یادآوری واقعیت: این "شما" هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید. از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت "شما" برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.

گفتنی است ، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه طی اظهاراتی زیاده‌خواهانه و مداخله‌جویانه با کافی ندانستن احیای برجام، خواستار انجام مذاکراتی در خصوص فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شد.

وی با اشاره به گام‌های هسته‌ای اخیر ایران گفت: «ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است».

لودریان درباره لزوم بازگشت همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام اظهار داشت: «لازم است که ترتیباتی برای بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای انجام شود».

وی سپس مدعی شد: «احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم . »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟