تحرکات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی برای مانع‌تراشی بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش رکنا و به نقل از گزارش اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد که مقامات در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا مذاکرات مخفیانه با ایران را درباره بازگشت به توافق هسته ای آغاز کرده اند. این شبکه هیچ منبعی برای این گزارش ذکر نکرد و هیچ جزئیاتی نیز درباره چیزهایی که به ادعای آن مورد بحث قرار گرفتند، ارائه نکرد.

روز چهارشنبه، والا نیوز گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال شکل دادن گروهی برای مشخص کردن راهبرد اولین مذاکرات با دولت جو بایدن بر سر توافق هسته ای می باشد.

در گزارش والا نیوز به نقل از منابع ناناس در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، مطرح شد که این گروه شامل مقاماتی از جمله عوامل امنیت ملی، وزارت امور خارجه، وزارت جنگ، ارتش، آژانس جاسوسی اطلاعات موساد، کمیسیون هسته ای خواهد بود.

این گزارش می افزاید که نتانیاهو قصد دارد یک مقام ارشد را به عنوان سرپرست این گروه و سفیر رژیمش در مذاکرات با دولت جدید آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران انتخاب کند. کاندیدای محتمل برای سرپرستی این گروه، یوسی کوهن رئیس موساد است.

بر اساس این گزارش، نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی درباره بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته ای در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش اعلام کرد در صورت «بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای» به این توافق باز می گردد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ادعای ناقص بودن برجام از آن خارج شد و تحریم های متعددی علیه ایران اعمال کرد.

ایران در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در راستای پیدا کردن راهکاری کاربردی برای کاهش تاثیر تحریم های آمریکا و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، سال گذشته اعلام کرد که در پنج گام تعیین شده و طبق راهکارهای مقرر در توافق هسته ای، تعهدات داوطلبانه اش در توافق را کاهش می دهد.

مقامات ایران تاکید کرده اند تمام این اقدامات در صورت عملی شدن تعهدات دیگر طرف های برجام، بازگشت پذیر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟