انتخاب مهم جو بایدن برای پنتاگون

به گزارش رکنا، گزارش‌هایی حاکی است که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارد معاون وزیر دفاع دولت ترامپ را به عنوان سر‌پرست این وزارتخانه یا رئیس موقت پنتاگون انتخاب کند.

پایگاه «واشنگتن تایمز» به نقل از برخی رسانه‌ها نوشته که انتظار می‌رود بایدن نورکوئیست را تا زمانی که «لوید آستین»، وزیر دفاع منتخب وی توسط مجلس سنا تأیید می‌شود، در این سمت حفظ کند.

دونالد ترامپ در تابستان ۲۰۱۹ نورکوئیست را به عنوان معاون وزیر دفاع دولت خود انتخاب کرد.

در پی استعفای «جیمز متیس»، وزیر دفاع سابق دولت ترامپ، نورکوئیست جایگزین «پتریک ام شنهن» شد.

تصمیم بایدن برای معاون وزیر دفاع دونالد ترامپ

پتریک شنهن هم بعد از استعفای متیس به سمت سر‌پرست وزارت دفاع ارتقا پیدا کرده بود اما وی در ژوئن ۲۰۱۹ از این سمت کناره‌گیری کرد.

«جو بایدن» ماه گذشته رسماً لیولد آستین را به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا معرفی کرد .

پیشتر رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند بایدن این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا انتخاب کرده است.

آستین ۶۷ سال سن دارد و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۲ تا ۸ مارس ۲۰۱۳ معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود و بعد از آن به سمت فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا منصوب شد و تا سال ۲۰۱۶ در این سمت باقی ماند.

سمت جدید وزیر دفاع ترامپ از سوی جو بایدن

دوران حضور آستین در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف شد.

او سال ۲۰۱۵ در یک جلسه استماع در کنگره اعتراف کرد که آمریکا در قالب برنامه ادعایی‌اش برای تربیت و تجهیز گروهی جهت مبارزه با داعش، ظرف ۵ ماه تنها ۵ نیرو را برای این مأموریت تربیت کرده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟