گشت مرزی و عملیات مشترک امنیت دریایی  دردستور کار ایران و پاکستان

به گزارش رکنا، سردار «مجید کریمی» که برای یک دیدار رسمی به دعوت دولت پاکستان به اسلام‌آباد پایتخت این کشور سفر کرده است، امروز (دوشنبه ) در خصوص این سفر گفت: سفر فعلی به پاکستان در راستای دعوت رسمی دولت پاکستان و نیروی مبارزه با موادمخدر این کشور انجام شده که قرار است دیدارهایی با وزرای کشور، کنترل موادمخدر و فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان انجام شود.

وی با اشاره به سفر خود به شهر بندری "کراچی" در جنوب پاکستان، افزود: با فرمانده آژانس امنیت دریایی کشور میزبان نیز دیدار و درباره مسائل مختلف حوزه مبارزه با موادمخدر و امنیت دریایی صحبت خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تاکید کرد: گشت همزمان مرزی و عملیات‌های مشترک میان پلیس مبارزه با موادمخدر ایران و پاکستان را با مقامات کشور میزبان مطرح و دنبال می‌کنیم.

کریمی اظهار داشت: ما همکاری‌های بسیار مطلوبی در قالب همکاری‌های سه جانبه در پروژه‌های سازمان ملل میان جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان داریم و جدای از آن همکاری‌های دوجانبه با پلیس مبارزه با موادمخدر همسایه شرقی پاکستان داریم و آن را دنبال می‌کنیم.

وی با تشریح اهداف سفر خود به پاکستان افزود: تقویت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه، تبادل اطلاعات، همکاری‌های مرزی و جلوگیری از قاچاق و ترانزیت موادمخدر، بررسی شیوه‌های قاچاقچیان و بررسی مسیرهای قاچاق موادمخدر؛ دستور کار اصلی دیدار با مقامات پاکستانی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر هماهنگی و همکاری در نقاط مشترک مرزی با پلیس مبارزه با موادمخدر پاکستان تاکید خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ایران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۹۸۰ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کرده و به همین دلیل ما معتقدیم که همکاران ما در پاکستان باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از ورود موادمخدر از مرزهای این کشور به ایران انجام دهند.

سردار مجید کریمی افزود: روند مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر میان پاکستان و ایران در جریان است اما ما انتظار داریم کشور همسایه که توانایی آنان بهتر از وضعیت فعلی است، برخورد جدی‌تر علیه معضل بین المللی داشته و بیش از گذشته با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند تا بتوانیم جامعه امن و سلامت برای کشورمان و منطقه فراهم کنیم.

استقبال از تلاش‌های پاکستان برای مراقبت از مرزهای مشترک با ایران

سردار کریمی افزایش اقدامات پاکستان علیه پدیده موادمخدر را اجتناب ناپذیر دانست و ضمن استقبال از طرح حصارکشی مرزهای مشترک با ایران توسط طرف پاکستانی، افزود: انسداد مرزها فرصت را برای قاچاقچیان قطعاً کمتر خواهد کرد و جمهوری اسلامی نیز از این اقدام خوب، استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: در عین حال ایران خواهان افزایش حضور نیروهای مرزی پاکستان (اف‌سی) و پلیس مبارزه با موادمخدر این کشور در نقاط مشترک مرزی با ایران است.

سردار کریمی افزود: ما آگاه به برخی مسائل پیش روی همکاران پاکستانی در مناطق مرزی هستیم و آن را کاملاً درک می‌کنیم اما به عنوان یک دولت، ما توقع همکاری بیشتر و موثرتر از کشور پاکستان را داریم و آن را نیز در دیدار با مقامات این کشور مطرح کرده و متقابلا نظر دوستان پاکستانی را نیز خواهیم شنید.

براساس این گزارش، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا و اعضای هیات همراه لحظاتی پیش به دیدار سرلشکر "محمدعارف ملک" فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان رفتند و پس از آن قرار است دیدار با وزیر کشور پاکستان انجام شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 647635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟