توصیفات دختر سردار سلیمانی از پدرش در گفتگو با رسانه خارجی

به گزارش رکنا، زینب سلیمانی در گفت و گو با این شبکه روسی اظهار داشت: این ترور به دلیل عصبانیت ترامپ از سلیمانی و کارهای ارزشمند برای مبارزه گروههای تروریستی در منطفه به وقوع پیوست زیرا پدرش برنامه های آمریکا در خاورمیانه را مختل کرده بود.

وی استدلال کرد که سردار سلیمانی جان بسیاری از افراد را در جنگ با داعش و گروه های تروریستی نجات داد بنابراین پدر من خیلی خوب کار خود را انجام داد و آنها را بسیار عصبانی کرد.

وی اظهار داشت: تصویری که آنها از پدر من جلوه داده‌اند، تصویر واقعی نبوده است. پدر من در خانه یک پدر برای ما بود، کتاب‌های بسیار زیادی خوانده بود. در دانشگاه تحصیل کرده بود و به عنوان استاد دانشگاه تدریس می‌کرد و تنها هدفی که به دنبال آن بود، تبدیل جهان به مکانی امن برای کودکان بوده است.

وی گفت: ترور سلیمانی برای واشنگتن نتیجه معکوس داشته است، زیرا آمریکا منفورتر شد و افراد و گروههای بیشتری را به جنگ با آمریکا سوق داده است.

دختر سپهبد سلیمانی با بیان اینکه پدرم برای همه مردم جهان جنگید، افزود: او نه فقط برای یمن، سوریه و لبنان ایران و عراق، بلکه برای همگان جنگید حتی نمی خواست مردم بیگناه اروپا توسط داعش کشته شوند.

وی تصریح کرد: پدرم تا آخرین نفس خود بدون وقفه با داعش نبرد کرد و می‌دانست مسیری که می‌رود خیلی خطرناک است و ممکن است کشته شود. زیرا ترسی نداشت. بر عکس آن‌ها از وی می‌ترسیدند و می‌دانستند که او چگونه اقدام می‌کند و واکنش نشان می‌دهد.

زینب سلیمانی تصریح کرد: پس از شهادت پدر من، آمریکا تصور کرد که همه چیز متوقف خواهد شد، زیرا آنها سردار سلیمانی، قدرت خاورمیانه را به شهادت رساندند. اما آنها بسیار اشتباه فکر می کنند که این پایان سردار سلیمانی خواهد بود، این آغاز است. "

وی گفت: هزاران نفر همچون سردار سلیمانی وجود دارند که آمادگی دارند تا مثل او و حتی قوی تر از او مبارزه کنند. این قدرت ما است. مردم ما متحد هستند تا مقابل چنین قدرت‌های خطرناکی ایستادگی کنند.

وی گفت: پدرم بخاطر نجات و امنیت کودکان سوری به سوریه رفت و مبارزه کرد. تا مردم سوریه در امنیت باشند. چطور پدر من می‌تواند فردی باشد که به دنبال کشتن مردم آمریکا و اروپا باشد. او آنها را از دست داعش نجات داد. برای آنها مبارزه کرد. او به مردم یمن که در گرسنگی هستند کمک کرد

زینب سلیمانی تصریح کرد: پدرم برای همه مبارزه می کرد تا جهان را به مکانی امن تبدیل کند و فکر می‌کنم که تاریخ درباره تصویر واقعی پدرم و اقداماتی که انجام داده است، قضاوت خواهد کرد».

فرزند شهید سلیمانی سپس به ناتوانی آمریکا خنثی کردن طرح‌های سردار سلیمانی برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: «آنها نمی‌توانستند در برابر اقدامات پدر من کاری از پیش ببرند. او طرح‌های آنها را از بین برد و آنها شرمسار بودند که همه طرح هایشان شکست خورده و توسط پدرم از بین رفته است. آنها به دلایل زیادی پدرم را کشتند».

وی تاکید کرد که مردم ایران با قدرت و متحد راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند و با تروریسم مقابله خواهند کرد.

دختر سپهبد سلیمانی در پایان مصاحبه گفت: راه پدرم را ادامه خواهم داد و این وظیفه و سرنوشت من است که سردار سلیمانی واقعی را به جهان نشان دهم. کتابی هم درباره پدرم خواهم نوشت.

فرقی بین ترامپ و بایدن نیست

سلیمانی در این مصاحبه تصریح کرد: ترامپ و بایدن برای مردم ما یکسان هستند بنابراین، سیاست ایالات متحده در قبال ایران تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه پدر من به دستور ترامپ کشته شد و بایدن هم از آن حمایت کرد بنابراین هر دو از یک سیاست پیروی می‌کنند و بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟