جو بایدن پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

به گزارش رکنا ، مردم آمریکا بیش از یک ماه پیش به رئیس جمهوری مورد نظرشان رای دادند،نتیجه نهایی و رسمی انتخابات امروز توسط ۵۳۸ رای کالج الکترال تعیین شد.

در رای گیری امروز جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب با عبور از حدنصاب ۲۷۰ رای الکترال، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

جو بایدن مطابق پیش‌بینی‌ها، در مجموع ۳۰۲ رای از آرای الکترال را ازآن خود کرد و دونالد ترامپ نیز با کسب ۲۳۲ رای الکترال باید ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک کند. هنوز ۴ نماینده آرای خود را اعلام نکرده‌اند که پیشبی‌ می‌شود آنها نیز به بایدن رای دهند.

ترامپ : جهان به این انتخابات می‌خندند

مجموع آرای گزینشگران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵۳۸ رای است که سه رای آن مربوط به منطقه ویژه کلمبیا و واشنگتن دی سی است.

هر نامزدی که بتواند حداقل ۲۷۰ رای گزینشگران را به دست آورد، پیروز رقابت و رئیس جمهوری آینده خواهد بود مگر اینکه در زمان اعلام این نتایج به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، نسبت به نتایج اعلامی، اعتراضی مطرح شود.

این اعتراض باید در هر دو مجلس سنا و نمایندگان وارد دانسته شود تا نتایج تغییر یابد که با وجود اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان، این کار محتمل نخواهد بود.

به این ترتیب، باید انتظار داشت در ۶ ژانویه، کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در ۲۰ ژانویه، قدرت اجرایی را به او واگذار کنند، هرچند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کارزار انتخاباتی او همچنان به دنبال مانع‌تراشی در انتقال قدرت هستند.

ترامپ همچنان انتخابات را بزرگترین تقلب  در تاریخ آمریکا می‌داند و می‌گوید جهان به این انتخابات می‌خندند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 640226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟