به گزارش رکنا ، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف که امروز (دوشنبه) در انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: یک دهه است که درخواست شورای حل اختلاف را ارایه کرده ایم و در این راستا بر دو نکته تاکید داشتیم که اولا افراد شورای حل اختلاف از شورای زرتشتیان انتخاب شوند و دیگر اینکه مکان آن هم در اختیار ما باشد که بعد از یک دهه به لطف دوستان در قوه قضاییه و آقای مهدوی این امر صورت گرفت.

وی افزود: افرادی که در این شعبه شورای حل اختلاف حضور دارند جز قوه قضاییه بوده و از افراد خاص ما هستند که درست انتخاب شدند و می‌توانند مشکل گشا باشند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین وظیفه شورای حل اختلاف بررسی احوال شخصی است که شامل ارث و... می‌شود و خوشبختانه در تبصره ماده ۴ قانون خانواده این تنفیذ را در اختیار شورای حل اختلاف قرار داده است.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته‌ای وجود دارد که با آقای رئیسی هم مطرح کردم و قرار است بخشنامه‌ای صادر شود و پیگیر آن هستیم و مساله این است که اگر در ادیان الهی هر کسی از دین خارج شود و مثلا با فردی غیر هم دین خود ازدواج کند به قانون ماده ۸۷۱ مکرر ارجاع داده می‌شود در حالی که مبنا شورای حل اختلاف است و برخی دادگاه‌ها به قانون دیگری که توجهی به شوراهای حل اختلاف ندارد متوسل می‌شوند و این موضوع را به معاون حقوقی قوه قضاییه ارجاع داده شده که خانواده‌های ادیان الهی مسائل‌شان مانند ارث باید در سیستم شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود.

اختیاری گفت: خوبی گلستان ایران تفاوت رنگ‌هاست و ما ایرانیان یاد گرفتیم به تشابهات خود افتخار کنیم و به تفاوت‌های خود احترام بگذاریم.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که احدی چه با شعر، کلام و یا با عمل گوشه چشمی به ایران داشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟