یک هیأت صهیونیستی با مقامات ارشد چاد دیدار کرد

به گزارش رکنا، وبسایت «اسرائیل بالعربیه» که سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی است، گزارش داد که به دنبال برقراری روابط میان چاد و اسرائیل، یک هیأت از کارشناسان اسرائیلی در زمینه‌های کشاورزی و بهداشت، در این هفته از چاد بازدید کرد تا در مورد ظرفیت‌های همکاری گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد، این هیأت که تحت نظارت آژانس همکاری بین‌المللی اسرائیل در زمینه توسعه سفر می‌کند، با مقامات ارشد وزارتخانه‌های کشاورزی، بهداشت، اقتصاد و آب چاد دیدار کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبلا گفته بود که اسرائیل به آفریقا بازگشته است و آفریقا به اسرائیل بازگشته است.

نتانیاهو این اظهارات را در یک توئیت جدید در هشتم سپتامبر گذشته و پس از دیدار با «عبدالکریم دیبای» فرزند ادریس دیبای رئیس جمهور چاد بیان کرد که مخفیانه در راس یک هیأت بلند پایه از کشورش به فلسطین اشغالی رفته بود.

نتانیاهو گفته بود که با دیبای و رئیس سازمان اطلاعات چاد درباره انتصاب سفرا و گشودن کنسولگری‌ها و همچنین امکان گشودن سفارت چاد در شهر قدس اشغالی گفت‌وگو کرده است.

فرزند رئیس جمهور چاد هم خبر داده بود که کشورش یک نمایندگی رسمی را ظرف یک سال آینده در شهر قدس اشغالی باز خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی و چاد در ژانویه ۲۰۱۹ اعلام کردند روابط دیپلماتیک دو کشور که در سال ۱۹۷۲ میلادی قطع شده بود بار دیگر برقرار می‌شود. این خبر همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو به انجامنا، پایتخت چاد اعلام شد. / فارس آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟