آیا ترامپ می‌تواند با کودتا در کاخ سفید بماند؟

به گزارش رکنا، گاردین با انتشار گزارشی به این پرسش مهم جواب داده که آیا ترامپ می‌تواند با کودتای نظامی در قدرت مانده و برای دور دوم رئیس جمهور شود؟

این سوال از آنجایی اذهان عمومی داخلی و خارج از امریکا را درگیر کرده که ترامپ با وجود رد شدن شکایاتش در ایالت‌های مختلف و اعلام عمومی و رسمی نتایج انتخابات با وجود شمارش مجدد در برخی اماکن رای گیری، هنوز شست را نپذیرفته و در خصوص جابجایی قدرت اقدامات اداری را آغاز نکرده است. با این حال هم زمان با عدم قبول شکست، کارشناسان معتقدند بر اساس قانون اساسی راهی برای ترامپ برای ماندن بر سر قدرت نیست مگر اینکه به زور متوسل شده و کودتای نظامی کند.

البته او توضیح می‌دهد که بعید است او بتواند راهی برای ماندن در قدرت یا ایجاد کودتا پیدا کند؛ چرا که مسیر قانونی برای او وجود ندارد که کودتا انجام دهد و برای یک دوره دیگر در کاخ سفید بماند.

کالج انتخاباتی در ۱۴ دسامبر برگزار می‌شود تا رای خود را به رئیس‌جمهور بدهد و تقریبا همه ایالت‌ها از رای عمومی ایالت برای تخصیص رای دهندگان خود استفاده می‌کنند که نتایجش پیش‌تر تایید شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟