بازشماری آرای انتخابات آمریکا در ایالت جورجیا

انتخابات آمریکا/  به گزارش رکنا، فرماندار ایالت جورجیا چهارشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که کار بازشماری دستی آرا اخذ شده آغاز خواهد شد. در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال که تاکنون ۹۸ درصد آرا در آن شمارش شده و سهم «جو بایدن» پیروز انتخابات اخیر ۴۹.۵۲ درصد و سهم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ۴۹.۲۳ درصد آراست. فرماندار این ایالت گفته که نتیجه نهایی انتخابات در تاریخ 20 نوامبر (جمعه 30 آبان) اعلام خواهد شد.

براساس قوانین ایالت جورجیا، در صورتی که اختلاف رای دو طرف کمتر از 5%درصد باشد، نامزدها می‌توانند درخواست بازشماری آرا دهند.

دونالد ترامپ طی بیانیه‌ای از پذیرش شکست خود در انتخابات خودداری و اعلام کرده که هنوز چیزی پایان نیافته است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

این در حالی است که «جیسون میلر»، از مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ گفته که «پذیرش شکست» در دایره واژگان تیم ترامپ نیست. میلر که در مصاحبه‌ با «فاکس‌نیوز» حضور داشت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا انتظار دارد رئیس‌جمهور به زودی شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرد یا خیر گفت: «ماریا، این لغت الان حتی در دایره واژگان ما هم نیست. ما همه روش‌های قانونی و روش‌های بازشماری آرا را پیگیری خواهیم کرد.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟