اظهارات ضد ایرانی ملک سلمان در  هیات دولت عربستان

به گزارش رکنا، به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی چهارشنبه شب در نشست هفتگی هیئت دولت بار دیگر اتخاذ مواضع ضد ایرانی اتخاذ کر و تهران را به دخالت در امور منطقه و حمایت از تروریسم متهم کرد.

سلمان بن عبدالعزیز مدعی حملات پهپادی و موشکی یمن به سمت غیرنظامیان سعودی و اماکن غیرنظامی شد و گفت که این حملات یمنی‌ها با حمایت ایران صورت می‌گیرد.

او در ادامه ادعاهای واهی خود علیه ایران، این کشور را به تلاش‌ برای در اختیار گرفتن سلاح‌های کشتار جمعی متهم کرد و از جامعه جهانی خواست تا در برابر تهران مواضعی قاطع اتخاذ کند.

ملک سلمان در این نشست به تحولات سوریه نیز اشاره کرد و گفت: بحران این کشور باید از راه مسالمت آمیز طبق قطعنامه 2245 و براساس بیانیه ژنو-1 حل شود.

وی همچنین بر حمایت عربستان از عراق تاکید کرد و اظهار داشت: ریاض در کنار دولت و ملت عراق قرار دارد و برای دور نگه داشتن این کشور از جنگ و تروریسم اقدام می‎کند.

پادشاه عربستان با اشاره به توافق اخیر توقف جنگ و درگیری در لیبی تصریح کرد: عربستان مجددا از امضای توافق آتش بس پایدار در لیبی استقبال می‌کند و خواستار توقف دخالت خارجی است.

وی درباره آخرین تحولات مربوط به کشور سودان نیزگفت که عربستان بر حمایت کامل دیپلماتیک از مذاکرات صلح جوبا به منظور موفقیت مرحله انتقالی سودان تاکید دارد.

ملک سلمان بدون اشاره به جنایات کشورش در جنگ یمن و کشتار مردم این کشور مدعی شد که ریاض از هرگونه تلاش جایگزینی صلح در خاورمیانه حمایت می‌کند.

جنگ عربستان سعودی و همپیمانان آن علیه یمن از سال 2015 تاکنون همچنان ادامه دارد و طی این شش سال، هزاران نفر از ساکنان آن از جمله صدها زن و کودک کشته شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟