اعمال محدودیت ها در شهرهای جدید / تقدیر وزیر کشور از رسانه ها + فیلم
حجم ویدیو: 64.11M | مدت زمان ویدیو: 00:07:11

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه دومین جلسه این قرارگاه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: مبنای این طرح محلات است و بنا براین است که شهرها به محلات مشخص تقسیم بندی شوند و البته شهرداری ها، فرمانداری ها، بهداشت، هلال احمر، بسیج، مساجد و مردم همان محله در اجرای این طرح همکاری خواهند کرد. همه امکانات در اختیار قرارگرفته است و فردا در استان کرمانشاه به عنوان اولین استان این طرح اجرا خواهد شد.

از ساعت 18 بعدازظهر امروز فعالیت همه مشاغل ممنوع است

دکتر رحمانی فضلی گفت: از امروز اعمال محدودیت ها در شهرهای جدیدی که می بایست اجرا شود، شروع خواهد شد. همچنین از ساعت ۱۸ بعدازظهر امروز ، فعالیت همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک ممنوع خواهد بود. طرحی در ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان محدودیت ترددهای خودروهای شخصی پس از ساعت ۲۱ اعلام شده بود که در جلسه قرارگاه مطرح و ابعاد، محاسن و معایب، هزینه ها و منافع این طرح بررسی شد. این طرح را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهیم کرد و هر تصمیمی که ستاد بگیرد، به دنبال اجرای آن خواهیم بود.

وزیر کشور

وی در همین راستا افزود: بنا بر این است که میزان مبتلایان کم شود و همچنین میزان ورودی به بیمارستان ها کاهش یابد که مستلزم غربالگری عمومی است و با توجه مهیا کردن تمهیدات لازم و همکاری خوب مردم، خواهیم توانست این موضوع را در زمانبندی مناسب وزارت بهداشت، انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا از مردم خواست تا مراقب خود باشند و ضمن تشکر از همکاری همه مردم تا این لحظه گفت: گزارشی که در جلسه امروز از رعایت پروتکلها، انضباط و فاصله گذاری اجتماعی ارائه شد، نشان داد که بر خلاف دوهفته گذشته که آمار رعایت پروتکلها به ۴۶ درصد رسیده بود، اکنون به ۷۰-۷۵ درصد رسیده است و این امر نشان دهنده همکاری و مشارکت خوب مردم در این مسیر است.

وزیر کشور در همین راستا افزود: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در اجرا طرح ما را یاری می کنند همانند سایر دستگاهها که به وظیفه خود عمل می کنند.

با مشارکت مردم و همکاری دستگاهها غلبه بر کرونا ممکن است

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم و همکاری دستگاههای اجرایی و لطف خداوند متعال بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم و گفت: به هرحال برای همه ما سخت است که روزانه آمار فوتی ها و بستری ها را داشته باشیم. این موضوع برای هیچکس خوشایند نیست و همه متأثر و متأسف هستیم اما تنها راه جلوگیری از آن، این است که تلاش کنیم تمامی تجربیات جهانی، ملی و دانش خود را پای کار بیاوریم.

وزیر کشور با بیان اینکه ویروس کرونا یک بلای جهانی است و ما باید نقش خود را ایفا کنیم تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم، گفت: از همه نیروهای وزارت بهداشت، کادر درمان و خدماتی و پزشکی که تمام تلاش خود را می کنند، تشکر می کنم. همچنین رسانه ها انصافاً خوب به میدان آمده اند و می توانند بهتر از این هم در مدیریت افکار عمومی عمل کنند، که از همه آنها هم قدردانی می کنم.

وزیر کشور 2

فرمانده قرارگاه خاطر نشان کرد: بنای قرارگاه بر این است که از ظرفیت های همه مردم، همه جغرافیای کشور و همه ساختار اداری کشور استفاده کنیم و براین اساس مقرر شد که استانها، شهرستانها، و بخش ها چنین جلساتی را در قالب ستادهای متناظر داشته باشند، اجرای مصوبات را به صورت دقیق پیگیری کنند و به صورت روزانه به قرارگاه گزارش دهند.

وی افزود : هفته گذشته در جلسه ای که با استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داشتیم همه تجربیات ۹ ماه اخیر را با نگاه آسیب شناسانه بررسی و پیشنهاداتی ارائه شد که این پیشنهادات در قرارگاه، عملیاتی خواهد شد. همچنین جلسه مشارکتهای مردمی در قالب شورای اجتماعی نیز هفته گذشته برگزار شد، که در آن جلسه نحوه افزایش مشارکت مردمی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟