وقتی رهبر انقلاب ترامپ و شخص اوباما را تحقیر کرد!

به گزارش رکنا،محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای پاسخ ظریف رهبر انقلاب به یک پیغام آمریکایی ‌ها را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.
۱-رهبر انقلاب۲۳ خرداد ۹۸ در دیدار نخست وزیر ژاپن ، درباره پیغام مذاکره، نکاتی را از موضع درایت و عزت بیان فرمودند که این روزها شایسته بازخوانی است.​
در ابتدای این دیدار، آقای آبه شینزو گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جناب عالی برسانم.
۲-حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ، ضمن بازگویی حقارت شخصیت ترامپ و اوباما فرمودند: "ما به‌لطف خداوند، بدون مذاکره با آمریکا و با وجود تحریم هم به پیشرفت خواهیم رسید... جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد. هیچ ملت آزاده وعاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.
۳-من، شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.
جمهوری اسلامی ایران به‌مدت پنج، شش سال با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب 1+5 مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر توافق زد. کدام عاقلی با کشوری که زیر توافق‌ زده، مذاکره کند؟
۴-ما این حرف را که آمریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است، اصلاً باور نمی‌کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود. صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است... ما به هیچ وجه تجربه تلخ مذاکره چند سال اخیر با آمریکا را تکرار نخواهیم کرد.
۵- بعد از توافق هسته‌ای، اولین کسی که برجام را بلافاصله نقض کرد، شخص اوباما بود، همان کسی که درخواست مذاکره با ایران کرده و واسطه هم فرستاده بود. این تجربه ما است و جناب آقای آبه، بدانید که ما این تجربه را تکرار نمی‌کنیم".برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟