بازتاب انتخابات آمریکا در رسانه های جهان

به گزارش رکنا ، همانگونه که از پیش نیز انتظار می‌رفت، اغلب رسانه‌های جهان امروز به موضوع انتخابات آمریکا پرداخته‌اند. رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ و نتیجه ای که به باور برخی از این رسانه‌ها، تاریخی‌ترین انتخابات آمریکا را رقم می زند، موضوعی است که اکثر روزنامه‌های جهان به‌سادگی از کنار آن عبور نکرده‌اند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت میان بایدن و ترامپ است.

روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز چهارشنبه (۱۴ آبان ماه) به شرح زیر است:

_«اکونومیست»، نشریه انگلیسی می‌پرسد: بایدن یا ترامپ؟ آمریکایی‌ها باید چند روزی برای باخبر شدن از نتیجه انتخابات منتظر باشند. «اکونومیست» با بررسی نظرسنجی‌ها و اطلاعات اقتصادی و ویژگی‌های جمعیتی پیش‌بینی کرده است، جو بایدن، ترامپ را شکست بدهد. بهترین شکل با آرای الکترال کالج، ۲۵۹ به ۱۲۳ بایدن انتخابات را خواهد برد. در این میان اگر ترامپ، فلوریدا را از دست بدهد، رقابت را باخته است. «اکونومیست» می‌نویسد، جو بایدن، به‌راستی بر قله است و ترامپ با بدترین نتیجه، در قیاس با انتخابات ۲۰۱۶، رو در رو خواهد شد.

_ «فایننشال تایمز»، نشریه انگلیسی: شکاف تاریخی در آرای زنان و مردان. زنان و مردان آمریکایی متفاوت رای دادند.

_ «ایندیپندنت»، روزنامه دیگر انگلیس این پرسش را دارد که اگر هر یک از نامزدان، انتخابات را نپذیرند، چه خواهد شد؟ شمارش دوباره آرا، سر خواهد گرفت. اگر مشکل پابرجا باشد، تا ۳۶ روز دیوان عالی آمریکا، تصمیم خواهد گرفت. آخرین تاریخ بررسی آرا، باید پیش از ۲۰ یا ۲۱ ژانویه پایان بگیرد. یعنی روز سوگند خوردن رئیس‌جمهوری. نتیجه انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا، در حادترین شکل چند روز یا حداکثر شش هفته، اعلام می‌شود.

«ایندیپندنت» می‌نویسد: این تاریخی‌ترین انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا است. ترامپ، رقابت‌های انتخاباتی را با ستیزه‌جویی و دروغ‌پردازی به پایان برد. «ایندیپندنت» هم بر این باور است، بایدن، آرای کالج را می‌برد.

* از سوی دیگر روزنامه‌های فرانسه نیز نگاهی به انتخابات آمریکا دارند.

_«لوفیگارو» می‌نویسد: جهان در انتظار گردبادی است که ترامپ با باخت پس از انتخابات به راه می‌اندازد. نفس در سینه حبس کرده است. جو بایدن می‌گوید، آداب و حرمت را به کاخ سفید برمی‌گردانیم.

_ «لوموند»، روزنامه دیگر فرانسوی می‌نویسد: با وجود آرای نامطلوب، ترامپ، گمان می‌کند، او بخت ماندن در کاخ سفید را خواهد داشت. بسیاری از آمریکائیان می‌گویند، جو بایدن انتخاب ما نیست، اما آرای ما، برای او است. انتخابات آمریکا، در انتظار یک سناریوی فاجعه است. فاجعه به ویژه اگر نتیجه آرا نزدیک به هم باشد.

*خبرهای دیگر

_«لوموند»: در پایان موج نخست کرونا، آمار وحشتناک‌اند. مبتلایان بسیار بودند، اما آمار مرگ و میر، از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد سقوط کرده است. مردان بیش از زنان و اغلب چاق و یک چهارم قربانیان، زیر ۵۴ سال.

_«پاریزین»: سه روز عزای عمومی در اتریش. دولت می‌گوید تروریست‌ها از هواداران داعش‌اند. سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش، بر هوادار داعشی بودن تروریست‌ها تاکید دارد.

*از حاشیه خبرها:

زنبورها، امضای شیمیایی خود را دارند. به گونه‌ای کارت عبور در کندوهای خود. عواملی چون ژن، درجه حرارت بدن، سن و برتر از همه بوی خود. آخرین پژوهش در نشریه علمی ساینس ادونس نیز می‌گوید که «هیدروکربنی» که از بدن زنبورها متصاعد می‌شود، عامل شناسایی آنها از سوی دیگر زنبورها است. هر کندویی، بوی خاص خود را دارد. جدای از زنبورها، دیگر حشرات نیز در مجتمع‌ سکونت خود، بوی خاص خود را دارند که در واقع جواز عبور آنها، از نگهبانی مجتمع‌های خود است. زنبورها در شرایط خوب با نیاز زیست خود، گاه به کندوهای دیگر برای غارت آنها، حمله‌ور می‌شوند. تغذیه خاص زنبورها، سبب نزدیک و همسان بودن بو و خصوصیات زنبورها می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟