الهام علی اف: از ایران تشکر می‌کنم

به گزارش رکنا، رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ایران آسمان و مرزهای خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است، از ایران تشکر کرد.

«الهام علی اف» در گفتگو با شبکه «ای هابر» ترکیه اخبار و شایعات مربوط به ارسال سلاح از ایران به ارمنستان را رد کرد و گفت: ما هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بلکه می‌توانم بگویم که ایران و گرجستان، آسمان و مرزهای زمینی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته‌اند. بنابراین بار دیگر از دولت ایران و دولت گرجستان در این خصوص تشکر می‌کنیم.

انتقال سلاح به ارمنستان به صورت غیرقانونی 

رئیس جمهور آذربایجان همچنین افزود که انتقال سلاح به ارمنستان به صورت غیرقانونی و قاچاق و با هواپیماهای غیرنظامی از طریق گرجستان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از ارامنه متمول مقیم روسیه اخیراً یک فروند هواپیما به مبلغ ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم روسیه را برای جنگیدن علیه آذربایجان به قره باغ می‌فرستند.

علی اف گفت: از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا با بررسی این موضوع از آن جلوگیری کند چرا که این اقدام جنایت بین المللی به شمار می‌رود و انتقال این سلاح‌های قاچاق به ارمنستان پذیرفتنی نیست.

وی افزود: مراجع رسمی روسیه به ما گفتند که سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال نمی‌شود و این تجار و ثروتمندان ارمنی هستند که به خرید سلاح قاچاق و ارسال آن به ارمنستان مبادرت می‌کنند.

گفتنی است که ایران همواره گفته است که بحران قره باغ راه حل نظامی ندارد و دو طرف باید از طریق مذاکرات به حل و فصل مسئله بپردازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟