روایت مستند آلمانی: ترور سردار سلیمانی ایران را ضعیف نکرد

به گزارش رکنا ، شبکه دوم تلویزیون دولتی آلمان (ZDF) روز دوشنبه مستندی را که در آن به موضوع ویژگی ها، قابلیت ها و ترور سپبهد شهید «قاسم سلیمانی» پرداخته شده است، پخش کرد.

در این مستند مهمترین فعالیت های شهید سردار سلیمانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در قالب تصاویر آرشیوی به تصویر کشیده شده است.

این مستند آورده است که سردار سلیمانی قدرتمندترین استراتژیست خاورمیانه در ایران و فرمانده سپاه قدس مانند یک ستاره مورد احترام بود. آنطور که در گزارش محرمانه سازمان سیا آمده است، پس از شهادت سردار سلیمانی، بار دیگر صدای بلند مرگ بر آمریکا و عطش گرفتن انتقام او از سوی مردم ایران شنیده شد.

در بخشی از این مستند آمده است شهید سردار قاسم سلیمانی از دوران جوانی با انقلاب اسلامی ایران همراه شد. در دوران جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه بود، اما بعدها دایره فعالیتهایش به لبنان و افغانستان کشیده شد و در پایان بار دیگر به میدان جنگ در عراق بازگشت. او تا آخرین روزهای زندگی اش در خط مقدم نبرد با داعش در عراق بود و طی سالهای فعالیتش از طرف های درگیر با دشمنان اصلی ایران از جمله اسرائیل و گروه های تروریستی سعودی دفاع کرد.

«فولکر پرتز» مدیر بنیاد علم و سیاست آلمان (SWP) در رابطه با اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی به ZDF گفت: «برای ایران ترور سلیمانی ضربه سختی بود و در واقع این کار اعلام جنگ علنی به ایران از سوی آمریکا به شمار می رود. هر چند آمریکایی ها تا کنون بسیار از جنگ و برخورد نظامی سخن گفته اند اما ترور سلیمانی اعلام جنگ رسمی علیه جمهوری اسلامی به شمار می رود. از این رو پیام سریع رهبر ایران را مبنی بر اینکه تهران انتقام خون سلیمانی را خواهد گرفت، به دنبال داشت.»

دیدار رهبر ایران با خانواده شهید سلیمانی

این مستند در ادامه به دیدار رهبر ایران با خانواده شهید سلیمانی، اظهارات وزیر خارجه ایران در «تروریسم دولتی» نامیدن حمله آمیریکایی ها و حضور پرشور مردم در مراسم وداع و خاکسپاری سردار سلیمانی در تهران و دیگر شهرهای ایران می پردازد.

پرتز در بخش دیگری از سخنان خود می گوید: «ایران فرد مهمی را از دست داده اما ضعیف نشده است. تمامی نخبگان سیاسی ایران همصدا شده و از اقدامات سلیمانی حمایت کردند . »

این مستند در ادامه آورده است : اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی بی پاسخ نماند. ایران در پاسخ به اقدام آمریکا، پایگاه نظامی این کشوردر عراق را با موشک هدف قرار داد. این موشک ها مایه افتخار و مباهات ایران هستند، آنها به این کشور توانایی قدرت نمایی می دهند و جدیدترین دستاوردهای موشکی هر ساله در جشن های ملی از جمله سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درمی آید.

«عدنان طباطبایی» از کارشناسان سیاسی آلمان در این رابطه به ZDF گفت: شاید ایران بخشی از فناوری این موشک ها را از کشورهای هم پیمان خود گرفته باشد اما مطمئنا خود ایران نیز در این مدت توانسته به فناوری تولید این تسلیحات دست یابد. »

ایران در حال حاضر حدود صد هزار موشک دارد که با برد ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر قابلیت هدف قرار دادن مناطقی در اسرائیل و منطقه را دارد. همچنین پایگاه های نظامیان آمریکا و سایر هم پیمانانش در منطقه در تیررس این موشک هاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟