تبریک روحانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال تاجیکستان و تشکیل جمهوری کره شمالی

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام‌والمسلمین در پیامی خطاب به «امامعلی رحمان» همتای تاجیکستانی خود با تبریک فرا رسیدن بیست و نهمین سالروز استقلال جمهوری تاجیکستان به دولت و ملت این کشور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه‌مند به گسترش و تحکیم هر چه بیشتر مناسبات دو کشور هم‌فرهنگ و هم‌زبان در همه عرصه‌های دوجانبه و چندجانبه است.

رییس جمهوری تصریح کرد: در شرایط کنونی حاصل از بحران جهانی ویروس کرونا نیز ضروری است مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در جهت رفع مشکلات اقتصادی منطقه و انتقال تجارب در زمینه مقابله با این بیماری، تلاش و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

روحانی با آرزوی سلامتی و موفقیت برای رییس جمهوری تاجیکستان و عزت و سربلندی برای مردم این کشور، خاطرنشان کرد: امیدوارم در پرتو حسن تفاهم و مساعی مشترک، شاهد گسترش بیش از پیش روابط فیمابین در راستای منافع متقابل و همچنین توسعه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

رییس جمهوری روز ملی کره شمالی را تبریک گفت

همچنین رییس جمهوری در پیام جداگانه ای با تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل جمهوری دمکراتیک خلق ابراز امیدواری کرد در سایه اراده مقامات عالی دو کشور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، روابط فیمابین در همه زمینه‌ها توسعه یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلین حسن روحانی در پیامی به «کیم جونگ اون» رهبر عالی و رییس کمیسیون امور حکومتی جمهوری دمکراتیک خلق کره، فرا رسیدن هفتاد و دومین سالروز تشکیل جمهوری دمکراتیک خلق کره را به وی، دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

روحانی در این پیام با آرزوی سلامتی و موفقیت برای رهبر کره شمالی و سعادت و بهروزی برای مردم این کشور، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سایه اراده مقامات عالی دو کشور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، شاهد توسعه روابط فیمابین در همه زمینه‌ها باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : ایرنا

کدخبر: 603501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟