وزیر امور خارجه با همتای هندی خود دیدار و گفت‌و گو کرد

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه هند پیش از سفر به روسیه و برای دیدار و گفت و گو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وارد تهران شده است.

سفر جایشانکار به تهران بعد از سفر غیرمنتظره روز گذشته «راجنات سینگ» وزیر دفاع این کشور به تهران و دیدار با سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع انجام می‌شود؛ وزیر امور خارجه هند چند ساعتی در تهران توقف خواهد داشت و پس از رایزنی با ظریف برای نشست وزیران امور خارجه شانگهای به مسکو می‌رود.

گفتنی است ، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست هفتگی با خبرنگاران از این سفر خبر داد و گفت:‌ وزیر خارجه هند که در سفری به روسیه در اجلاس شانگهای عازم مسکو است چند ساعتی در تهران توقف خواهد داشت و ملاقاتی با ظریف خواهد داشت.

هند از اول ژانویه سال جدید میلادی عهده‌دار عضویت غیردائم شورای امنیت خواهد شد.

در همین خصوص نیز سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به این سفر عنوان کرد که وزرای خارجه دو کشور همواره مباحث زیادی را برای گفت‌وگو دارند به خصوص در آستانه عضویت غیر دائم هند در شورای امنیت.

این دومین سفر وزیر خارجه هند به ایران پس از تصدی این سمت است. او دی ماه سال گذشته به تهران آمد و با مقامات ایرانی از جمله محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه هند دومین مقام هندی است که اخیرا به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند. «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند نیز هفته گذشته سفری به تهران داشت. وی در پیامی که در صفحه توئیتر بعد از دیدارهای خود منتشر کرد، با اشاره به سفر خود به ایران و دیدار با سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نوشت: «دیدار بسیار پربار و مفیدی با وزیر دفاع ایران، سرتیپ امیر حاتمی در تهران داشتم. ما درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان و دیگر مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کردیم».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟