روحانی : 35 میلیون ایرانی در معرض ابتلا به کرونا هستند

به گزارش رکنا ، رییس جمهوری با اشاره به گزارش وزارت بهداشت از احتمال ابتلای ۳۰ تا ۳۵ میلیون ایرانی به کرونا خبر داد و گفت: راهی جز اینکه دست به دست دهیم و زنجیره ابتلا به کرونا را قطع کنیم، وجود ندارد تا بتوانیم شرایط را برای کشور و ساماندهی محیط بهداشتی و فعالیت‌های مورد نیاز آماده کنیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پنج ماه است که با این ویروس خطرناک مواجه هستیم و البته همچنان نگرانی در داخل کشور و در سطح جهان ادامه دارد،زیرا هنوز قدم‌های دیگری پیش روی ما قرار دارد که باید برداریم.

وی گفت: بارها تاکید شده است شرایط ما داروی قطعی برای این بیماری هنوز وجود ندارد، واکسن وجود ندارد و هنوز به ایمنی جمعی در برابر این بیماری نرسیده‌ایم.

تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند

رییس جمهوری با اشاره به گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق این گزارش تخمین بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به حدود ۱۴ هزار نفر هم جان خود را ازدست داده‌اند؛ در مدت ۱۵۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار در این بیمارستان‌ها بستری بودند.

روحانی افزود: در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود که نکته بسیار مهمی است. اگر این گزارش مبنا باشد که ۲۵ میلیون عبور کردند و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه‌های آینده خواهند بود. در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری‌هایی که در آینده خواهیم داشت حدود ۲ برابر تعدادی است که در ۱۵۰ روز گذشته شاهد بودیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟