نگرانی از حال برادرِ رهبر پیشین حماس در زندان آمریکا

«مفید عبدالرحیم مشعل» برادر «خالد مشعل» رهبر پیشین حماس از ۱۲ سال پیش با گروهی به نام «جمعیت سرزمین مقدس» (جمعیة الأرض المقدسة) به اتهام حمایت از حماس در تگزاس آمریکا زندانی است.

اخبار بین الملل-خانواده مشعل در بیانیه‌ای خواستار تحرک سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی و آمریکایی برای آزادی مفید شدند و اعلام کردند، وی در زندان « Seagoville» در ایالت تگزاس به کرونا مبتلا شده و از هفت روز پیش که به همراه اطرافیانش به این ویروس مبتلا شده مورد رفتار وحشیانه‌ای قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده: شنبه شب گذشته درجه حرارت بدن و فشار خون مفید بالا رفته و میزان اکسیژن خون وی کاهش یافته است، موضوعی که زندگی وی را در معرض خطر و مرگ قرار داده است.

خانواده مشعل تصریح کردند، تعداد مبتلایان به کرونا در زندان مذکور تا جمعه گذشته به ۶۶۸ نفر رسیده و هیچ دارو یا مراقبت پزشکی دریافت نکرده‌اند یا قرنطینه نشده‌اند.

این خانواده در پایان خواستار آزادی مفید مشعل شدند و اعلام کردند، وی بر اساس یک روایت دروغین 12 سال را در زندان گذرانده است.

«ماهر مشعل» نیز ضمن نگرانی از وضعیت برادرش اعلام کرد، وی را از نظر سیاسی هدف گرفته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 586066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟