اتهام‌های آمریکا علیه من، واهی بود/ یک سال و شش ماه در زندان بودم

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر مجید طاهری پس از بازگشت به کشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اتهام آمریکا علیه من، دور زدن تحریم‌ها در رابطه با موضوعات پزشکی بود، افزود: از دولت و مسئولان مربوط و وزیر خارجه تشکر می‌کنم، آن‌ها ماه‌ها وقت گذاشتند تا به من به عنوان پزشک ایرانی کمک کنند.

وی با بیان اینکه با زحمت زیاد، کمک و لطف خداوند آزاد شده ام، تصریح کرد: من در حال کمک به گروهی در دانشگاه تهران در رابطه با ساختن واکسن علیه ویروسی که در انسان‌ها به ویژه در خانم‌ها موجب سرطان می‌شود، بودم.

وظیفه ملی ام کمک به دیگران است

آقای طاهری ادامه داد: با پژوهشگرانی در این رابطه آشنا شدم و دوست داشتم به هموطنان و همنوعان خود به عنوان یک پزشک کمکی کرده باشم که وظیفه حرفه ای، اخلاقی و ملی من این است که به دیگران کمک کنم.

پزشک ایرانی آزاد شده از بند آمریکایی ها، افزود: می‌خواستیم کاری در این رابطه انجام دهیم که برای سلامت ایرانی‌ها و پیشرفت دانش پزشکی باشد، اما متاسفانه آن‌ها یک اتهام بی انصافانه و واهی به من زدند و در آنجا برای یک سال و شش ماه در زندان بودم، تا با کمک خداوند و مسئولان، آزاد شدم و من سپاسگزار و مدیونشان هستم.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه هم در حاشیه مراسم استقبال از این پزشک ایرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز خوشحالی از آزادی دکتر طاهری، گفت: خوشحالیم که پس از ماه‌ها تلاش فشرده و پیگیری مستمر وزارت امور خارجه در هماهنگی نزدیک با نهاد‌های مختلف کشور و با همکاری دولت سوئیس، امکان رهایی آقای دکتر طاهری فراهم شد.

بازگشت سیروس عسکری به کشور

آقای صادق حسین جابری انصاری، افزود: چند روز پیش هم آقای دکتر سیروس عسکری به کشور بازگشت که البته او در دادگاه تبرئه شده بود، اما گرفتاری دیگری در آنجا ایجاد شده بود.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی و اساسی دولت جمهوری اسلامی و وزارت خارجه به عنوان مجری دیپلماسی و سیاست خارجی کشور، پیگیری امور شهروندان ایرانی است.

آقای جابری گفت: متاسفانه به علت تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده آمریکا، برخی از اتباع جمهوری اسلامی ایران از جمله آقای دکتر طاهری با پرونده سازی‌های خاص در معرض اتهامات واهی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: وظیفه اساسی ما این است که کار و پرونده این شهروندان عزیز را که در خدمت به منافع ملت خود در جنبه‌های پزشکی و علمی از باب انسان دوستانه تلاش کردند و هیچ گونه تخلفی نداشتند و در چارچوب سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه دولت و ملت ایران با پرونده سازی‌های خاص مواجه شدند، پیگیری کنیم.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه همچنین گفت: خوشحالیم که امروز با بازگشت آقای طاهری، یک ورق دیگر از کتاب ظلم و ستم ایالات متحده به دولت و ملت و اتباع ایران بسته می‌شود.

آقای جابری انصاری افزود: به همه خانواده‌های عزیز ایرانی که در سراسر جهان گرفتار این پرونده سازی‌ها شدند و دائما پیگیر هستند، بشارت می‌دهم که دولت و وزارت امور خارجه به وظیفه خودش آشناست و با جدیت و پشتکار برای مختومه شدن این پرونده‌ها بسیج هستند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آزادی همه ایرانیان گرفتار، تاکید کرد: از حداکثر ظرفیت‌ها در این جهت استفاده خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟