جزئیات بازگشت نهمین گروه از دانشجویان ایرانی از هند

به گزارش رکنا، نهمین گروه از دانشجویان، گردشگران و ایرانیان مقیم هند که در پی توقف پروازها پس از شیوع کرونا در این کشور حضور داشتند، دیروز به ایران بازگشتند.

بر اساس اعلام این سفارتخانه، نهمین گروه از دانشجویان، گردشگران و ایرانیان مقیم هند که در پی توقف پروازها در اثر شیوع کرونا در این کشور گرفتار شده بودند، دیروز (یکشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با یک فروند هواپیما از دهلی نو عازم ایران شدند.

عزیمت این افراد در پی هماهنگی‌ها و رایزنی‌های انجام شده از سوی سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مقامات ذیربط هندی صورت گرفته است.

گفتنی است، همزمان با این پرواز نیز مقادیری کالا و بار از جمله دارو و تجهیزات اهدایی ایرانیان و زرتشتیان هند به تهران منتقل شد. سومین محموله کمک‌های پارسیان (زرتشتیان) هند به مردم ایران برای مقابله با کرونا پیش از این تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران شده بود.

به گزارش فارس، ۱۹۰ نفر از دانشجویان، تجار و گردشگران ایرانی (هشتمین گروه) عصر جمعه ۲۹ فروردین ماه از بمبئی به تهران بازگشتند و به همراه آنها نیز مقادیری کمک‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی از سوی ایرانیان مقیم هند به ایران ارسال شد.

پیش از این نیز در پی هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از هموطنان ایرانی که به دلیل لغو پروازها در هند جا مانده بودند، به کشور بازگشتند.

در این مدت و در پی شیوع ویروس کرونا نیز تعدادی از اتباع و زوار هندی که به دنبال توقف پروازها در ایران مانده بودند با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته به هند برگشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟