دبیر کل سازمان ملل با خواندن آیه ای از قرآن آغاز ماه رمضان را تبریک گفت

به گزارش رکنا، آنتونیو گوترش در پیامی، ماه رمضان امسال را به خاطر شیوع ویروس کرونا و تداوم جنگ، متفاوت اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر شد.

وی افزود: البته این ماه رمضان، بسیار متفاوت خواهد بود. فعالیت‌های بسیاری از جوامع، به طور طبیعی تحت تاثیر اقدامات مقابله‌ای با همه‌گیری کووید-19 قرار خواهند داشت. در عین حال، مردم زیادی در مناطق درگیری، بار دیگر این ماه را با جنگ و ناامنی اطرافشان روزه می‌گیرند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: اخیرا خواستار آتش بس فوری برای تمرکز بر دشمن مشترکمان یعنی این ویروس شدم. امروز هم بار دیگر با استناد به این آیه قرآن تکرار می‌کنم که «و ان جنحوا لسلم فجنح لها».

گوترش اضافه کرد: ماه رمضان همچنین برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است. من از دولت‌ها و مسلمانان جهان که با ایمان زندگی می‌کنند و در بهترین سنت میهمان‌نوازی و سخاوت، پشتیبان کسانی هستند که از درگیری فرار می‌کنند، تشکر می‌کنم. درس قابل توجهی در این جهان است، جایی که بسیاری از درها حتی قبل از کووید- 19به روی آنهایی که به مراقبت نیاز دارند، بسته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر برای همه، بهترین‌های سرشار از رحمت، همبستگی و عطوفت در این زمانه دشوار را آرزو می‌کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟