تکلیف زمان کنکور سال 99 روشن شد

به گزارش رکنا، «علی ربیعی» درباره بازگشایی مدارس و برگزاری کنکور سراسری گفت: بنای وزارت آموزش و پرورش این است که تا پایان اردیبهشت آموزش دروس تمام شود و آموزش درس‌های باقیمانده به روش‌های مجازی مانند طرح آموزشی " شاد"، تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری بیان کرد: پس از اردیبهشت ماه برای برگزاری امتحانات سه هفته زمان لازم است و سه هفته پس از امتحانات هم کنکور سراسری برگزار می‌شود، البته این تصمیمات بر اساس شرایط فعلی که از وضعیت بیماری کرونا وجود دارد، اتخاذ شده است.

سخنگوی دولت گفت: طبیعی است که با نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصمیمات ستاد ملی کرونا شرایط جدید برای تغییر در برنامه آموزشی و برگزاری امتحانات و کنکور اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر اصول و پروتکل‌های بهداشتی مصوب ابلاغی تغییر کند تصمیمات جدید نیز گرفته می‌شود، اما با شرایط موجود و فعلی و تداوم آن، پایان کلاس ها به صورت مجازی تا پایان اردیبهشت ماه و بعد از آن برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری و کنکور نیز سه هفته پس از امتحانات، برنامه ریزی و زمان بندی شده است.

سیستم آموزش در کشور تعطیل نیست

سخنگوی دولت با قدردانی از «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پروزش و کارکنان این وزارتخانه برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) و گفت: در حال حاضر هم سیستم آموزش در کشور تعطیل نیست، این طرح بسیار خوب عمل کرده است و دانش آموزان و معلمان زیادی هم به این طرح پیوسته اند و روز به روز هم این تعداد افزایش می یابد.

ربیعی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تابع سیاست‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در جلسه فردا صبح (یکشنبه) ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار می شود درباره زمان بندی دقیق بازگشایی مدارس تصمیم گیری نهایی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟