ربیعی در حاشیه جلسه هیأت دولت: حتی یک دلار هم گم نشده است

به گزارش رکنا، «علی ربیعی» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت نظارت را بسیار مفید می‌داند و یکی از نظارت پذیرترین دولت‌های بعد از انقلاب، دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

ربیعی افزود: هیچ دولتی مانند دولت یازدهم و دوازدهم مورد نظارت شدید سازمان‌های نظارتی و نیز افکار عمومی قرار نداشته است.

وی به باز بودن فضای عمومی برای نظارت بر دولت و نقدهایی که مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من این نقدها در سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است و مردم می‌توانند قضاوت کنند که دولت چقدر در معرض شفافیت قرار دارد.

سخنگوی دولت افزود: امیدواریم گزارش تفریغ بودجه نسبت به همه بودجه بگیران مراعات شود و تفکیکی قائل نباشیم و تفریغ بودجه باید شامل گزارش همه دستگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به برخی از موارد مطرح شده در گزارش تفریغ بودجه ۹۷ از سوی رئیس دیوان محاسبات کشور که روز گذشته در صحن علنی مجلس ارائه شد، گفت:‌ از جمله مواردی که در این گزارش به صورت کلی پرداخت شده و به جزئیات آن اشاره نشده، موضوع ارز است. وقتی که عدد کلی در این زمینه اعلام می‌شود در جامعه ابهام ایجاد می‌کند.

ربیعی در ادامه گفت:‌ همه مطلع هستند بخش‌هایی که ارز دریافت کرده اند، اما وارداتی نداشته اند نیز تحت کنترل هستند و حتی یک دلار آن نیز حساب و کتاب دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ما در حال حاضر یک و نیم میلیارد دلار پرونده رسیدگی به این موضوع داریم، گفت: ‌بخشی از این رسیدگی‌ها به قوه قضاییه ارسال شده است که شاید حدود ۷۰ یا ۸۰ میلیون دلار شود.

ربیعی افزود: ضمن احترام به گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۹۷، به ملت ایران اطمینان می‌دهم چیزی نیست که ما بگوییم حتی یک دلار از این مبلغ چیز ناپیدایی است و یا گم شده است و همه این‌ها به طور مشخص محاسبه خواهد شد.

سخنگوی دولت یکی دیگر از موارد مورد انتقاد دولت به گزارش تفریغ بودجه را موضوع خصوصی سازی ذکر کرد و افزود:‌ این گزارش از سوی دولت، غیر دقیق خوانده شده و وزیر اقتصاد و دارایی نیز آن را غیردقیق می‌داند.

ربیعی تصریح کرد: ‌مبانی ۲۷ درصد باید مشخص شود و تا این کار انجام نشود ما نمی‌توانیم هیچ قضاوتی کنیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اختصاص ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به صندوق فولاد را قانونی دانست و افزود:‌ این بدهی دولت به صندوق بود و پس از آن هیچ مصوبه‌ای برای پرداخت به جاهای دیگر نداشتیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدام دولت برای شروع مرحله دوم خصوصی سازی گفت: آغاز این کار با حضور شستا در بورس انجام شد.

و نحوه واگذاری بانک‌ها از سوی دولت را اقدامی اصولی دانست که در گزارش تفریق بودجه سال ۹۷ مورد انتقاد قرار گرفته است.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره پرواز هواپیمای ایرانی به جده گفت:‌ با وزیر امور خارجه در این زمینه صحبت کردم که ایشان هیچ اطلاعی از این موضوع نداشت و از وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه جویا شدم و این پرواز یک پرواز اداری بوده که کارمندان شرکت هواپیمایی دولتی ما آنجا حضور داشتند و این هواپیما برای بازگرداندن این افراد به جده رفته و هیچ اقدام سیاسی در این پرواز صورت نگرفته است.

کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کل کشور

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه گزارش‌های ارائه شده در جلسه امروز گویای کاهش آمار مبتلایان به کرونا بود، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهند روند ابتلا به کرونا در کل کشور با شیب کند رو به کاهش است.

ربیعی خاطرنشان کرد: اگر روال به همین صورت پیش برود، شاید خبرهای خوبی در آینده داشته باشیم، بعنوان مثال در تهران ۴۰ درصد نسبت به اوایل فروردین متوفیان کاهش داشته و یا آقای دژپسند که معین استان اصفهان هستند گزارشی دادند که پریشب فوتی در اثر کرونا نداشتیم.

وی تشریح جزئیات جلسه امروز هیئت دولت گفت: در جلسه امروز همچنان بر ضرورت تولید اقلام مورد نیاز به خصوص کیت‌های جدیدی که شرکت‌های دانش بنیان آماده کرده اند و میزان آنتی بادی بدن را نشان می‌دهند، تاکید شد.

ربیعی با اشاره به نرخ گندم اظهار داشت: آزادپزهای ما با نرخ دو هزار و ۷۰۰ تومان یعنی مثل نانوایی‌های صنعتی‌ها محاسبه می‌شدند، اما با تصمیماتی که گرفته شد مقرر شد، آزادپزها هم به نرخ ۹۰۰ تومان برگردند بنابراین قیمت نان در آزادپزها هم افزایش نخواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: همچنین در جلسه امروز مقرر شد برخی از مراکزی که شهرداری‌ها، وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی به مردم اجاره داده بودند، بخشودگی اجاره بها داشته باشند، چون این کسب و کارها بر اثر کرونا درآمد نداشتند.

ربیعی همچنین اعلام کرد: ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۹ در جلسه امروز هیئت دولت به طور کامل تصویب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟