اقدامات طلاب خوزستان که امروز رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند

به گزارش رکنا، حجت الاسلام بهادر پرچم، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، قرارگاه جهادی طلاب استان خوزستان از هشتم اسفندماه تشکیل شد و کار خود را در گروه‌های مختلف خواهران و برادران در چند محور آغاز کرد که از اصلی‌ترین فعالیت‌های این قرارگاه می‌توان به ضدعفونی معابر پرتردد و اماکن‌ عمومی اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا طی عملیات ضدعفونی روزانه ۱۸۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز توسط ۴ شیفت کاری انجام شد، همزمان عملیات ضدعفونی جایگاه‌های سوخت، دستگاه‌های خودپرداز، معابر و مناطق محروم اهواز و سایر شهرستان‌ها نیز توسط طلاب خوزستان انجام گرفت.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان خوزستان در ادامه به دیگر اقدامات این قرارگاه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: به منظور همیاری با مدافعان سلامت نیز تیم‌های ۵ نفره از طلاب توسط ۲ پزشک متخصص آموزش‌های لازم کمک درمانی را فرا گرفتند که در نتیجه ۵۰ نفر از آنان برای کمک به کادر درمانی استان در صورت نیاز، در این ایام آمادگی خود را اعلام کردند.

حجت الاسلام پرچم اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات خواهران و برادران ما در این قرارگاه راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح استان و به ویژه شهرستان‌هایی مانند امیدیه، بندرماهشهر، اندیمشک، اهواز و بهبهان بود که موفق به تولید روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ عدد ماسک در هر ۱۱ کارگاه و توزیع آن در بین مردم مناطق محروم استان بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیریت حوزه‌های علمیه استان، عنوان کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با ائمه جمعه استان خوزستان، نمایندگی‌های حوزه علمیه در شهرستان‌ها و همچنین نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، تعدادی از طلاب آموزش‌های لازم برای تغسیل و تدفین قربانیان بیماری کرونا را فرا گرفتند و در این ایام پای کار بودند.

حجت الاسلام پرچم از اعلام آمادگی برای تهیه و توزیع یک هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی در بین کودکان در اهواز خبر داد و گفت: توجه و یاری رساندن به مردم محروم و کم برخوردار از اصلی ترین اهداف ما در ایام مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان بود که خوشبختانه با تلاش خواهران و برادران این مهم محقق شده است است و تا اعلام وضعیت عادی از این بیماری ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات طلاب خوزستان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان می توان به دلجویی کادردرمانی و دلجویی از بیش از ۷۰ خانواده قربانیان بیماری کرونا، غربال گری و ایست بازرسی در مبادی ورودی شهرستان در ایام قرنطینه و ایام تعطیلات نوروزی و همچنین کمک در تهیه تجهیزات درمانی و ضدعفونی و کمک در راه اندازی خط تولید الکل اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟