انتقاد یک نماینده از حضور آقازاده ها در آلونک ها ومهمانی های نامناسب

به گزارش رکنا، جهانبخش محبی‌نیا نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که در مجلس هشتم از نمایندگان اصولگرا بود در مجلس دهم به لحاظ سیاسی با گذشته تفاوت پیدا کرد او درباره اینکه گرایش سیاسی‌اش چپ است یا راست می‌گوید: من کتک این دو جناح را خورده‌ام. زمانی به یک سمت و سویی رفتم و اتفاقا تند هم بودم اما سن و تجربه و مطالعه به من آموخت که باید لحاف این کرسی را بالا بزنم تا ببینم این گربه‌ای که بالای کرسی مهر و محبتی به ما نشان می‌دهد زیر کرسی چند بچه خوابانده است.

لذا این جناح‌ها خیلی به شعارهایی که می‌دهند وفادار نیستند. حالا متاسفانه بگویم و یا خوشبختانه من آرمانگرا هستم اما در آنها صداقت ندیدم. خیلی مواقع در مجلس دیدم که اتحاد این دو جناح می‌توانست باعث تقویت و پیشرفت کشور شود اما این کار را نکردند یا در مواردی مشاهده کردم که به دلایل گرایشات جناحی به یک طرح ملی رای ندادند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

محبی‌نیا:برخی نمایندگان که تریبون مجلس را فروختند به سعادت رسیدند!

او می گوید: من با گوش‌های خودم در همین مجلس می‌شنیدم که طرحی یا لایحه‌ای در مجلس مطرح می‌شد می‌گفتند این را چپی‌ها داده‌اند یا این را راستی‌ها دادند حواست باشد... لذا دیدم این‌ها به گونه‌ای عمل نمی‌کنند که این بدن نظام و کشور به حرکت دربیاید. به قول مولانا که می‌گفت دیدم آب روان چطور در میان شن‌ها پنهان می‌شد حقیقت هم در این خانه‌های سیاست (البته سیاست به معنای سیاست‌بازان) دفن می‌شود شاید هم من اشتباه می‌کنم و شاید هم این آشفتگی مقدمه‌ای است برای رسیدن به روشنایی.

او در پاسخ به این سوال که امروز نمایندگی تبدیل شده است به یک برند پول ساز و پر قدرت و اساسا بسیاری برای رسیدن به همین پول و قدرت به سراغ نماینده شدن می‌روند گفت: این موضوع قطعا و بدون شک وجود دارد اما ای کاش بتوانیم این موضوع را به یک کمیت مطلق و یک عدد و یا یک نسبت مشخص تبدیل کنیم. من نمی‌توانم بگویم چه تعداد از این افراد وجود دارد اما می‌گویم بله نمایندگانی داریم که برای دلالی می‌آیند و افرادی هستند که شان مجلس را می‌شکنند؛ ما وجود این افراد را انکار نمی‌کنیم.

حضور آقازاده برخی نمایندگان در آلونک ها و مهمانی های نامناسب یک آسیب است

محبی نیا می گوید: البته نمایندگانی هم داریم که با دلالی بعضی‌ها به پارلمان وارد می‌شوند و اصلا صلاحیت ندارند. بعضی مواقع ما کاندیداهایی داریم که صلاحیت ندارند و با مانع هم رو به رو می‌شوند اما در برخی موارد شاید این اتهام به آقایان شورای نگهبان وارد نباشد اما برخی آقازاده‌های نمایندگان در این آلونک‌ها و در برخی مهمانی‌های نامناسب و نشست‌ها متاسفانه دیده می‌شوند که این‌ها آسیب‌هایی است که وجود دارد. اما واقعیت این است که از این دریچه چند نفر در نهایت می توانند وارد شوند.

اسامی نمایندگانی که دلالی می کنند را افشا کنیم

مجبی نیا تاکید می کند: من نظرم این است که سیاه‌نمایی هم نکنیم و اگر چند نفر واقعا نقش نمایندگی که نقش زیبایی در قامت سیاسی است را تبدیل به امر دلالی می‌کنند اینها را افشا کنیم و ثانیا برخورد کنیم و ثالثا بعد از پایان دوره نمایندگی دوره استیضاح آنها توسط ملت فرا می‌رسد. ملت وقتی برای چند بار به او رای ندادند راه آنها هم بسته می‌شود.

بله یکی از آسیب‌های جدی و اساسی پارلمان همین امر دلالی است که البته یک ایرادی هم به نهادهایی که نقش تنویر افکار را به عهده دارند از جمله شما رسانه‌ها، روزنامه‌ها و صدا وسیما وجود دارد که زندگی زیبایی را برای مردم ترسیم می‌کنند در حالی که باید این را به مردم بگویند که نمایندگی برای پیش‌قدم شدن فلان پیمانکار و یا آمدن فلان مدیر شرکت نیست.

امروز شاید ۹۰ درصد مردم فکر می‌کنند نماینده باید برای اشتغال کاری کند درحالی که این موضوع اصلا در حوزه وظایف نمایندگی نیست اما وقتی مردم یک حوزه انتخابیه چنین انتظاری دارد طبیعی است که یک نماینده باید برود و به قول معروف دم یک ارگانی را ببیند تا بتواند دو نفر را سر کار بگذارد. یا مثلا از نماینده می‌خواهند وام برایشان درست کند نماینده هم که نمی‌تواند بگوید کار من نیست رسانه‌ها هم که در این زمینه کمک کند که بگوید خزانه دست دولت است.

منبع: خبرآنلاین برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟