آغاز رای‌گیری در جوار مزار سردار شهید سلیمانی

به گزارش رکنا، انتخابات به عنوان شاخصه و مظهر مردم‌سالاری از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در طول این چهار دهه مردم همواره با حضور در صحنه انتخابات، ضمن مایوس ساختن دشمن، سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کرده‌اند.

بی‌تردید نقش تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی در تقنین و نظارت و ریل‌گذاری حرکت دولت‌، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف می کند تا مردم در این برهه ‌ حساس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

اما بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان از ساعت 8 امروز ‌آغاز شد و باید 255 نماینده از 208 حوزه انتخابیه انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که بیش از 7 هزار کاندیدا باید به رقابت بپردازند.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

آغاز رای‌گیری از جوار مزار حاج‌قاسم

در استان کرمان رأی‌گیری انتخابات مجلس از جوار مزار حاج قاسم با حضور پرشور مردم آغاز شد.

شور مردم مشهد برای حضور در انتخابات در حرم منور رضوی‌

جمع کثیری از مردم مشهدمقدس در آغازین دقایق فرآیند رای‌گیری، در حرم منور رضوی حاضر شدند.‌فرآیند انتخابات در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از لحظاتی قبل آغاز شد.

جمع کثیری از مردم مشهد در آغازین دقایق فرآیند رای‌ریزی در حرم منور رضوی حاضر شده و منتظر هستند تا رای خود را به صندوق بیندازند.

آغاز رای‌گیری در سیستان و بلوچستان‌

راس ساعت 8 صبح، رای‌گیری در جنوب بلوچستان با 299 صندوق آغاز شد.‌ رای‌گیری در جنوب بلوچستان در حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند از دقایقی دیگر آغاز شد.

براساس این گزارش، رای‌گیری با استقرار 299 صندوق رای، در شعبات چهار شهرستان مذکور کار خود را آغاز می‌کند.

آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس ‌و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در قم‌

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از دقایقی پیش با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم آغاز شد و مردم قم‌ از همان دقایق اولیه در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و رأی خود را به صندوق می‌اندازند.‌ 669 شعبه در استان قم جهت اخذ رأی فراهم‌شده که از این تعداد 83 شعبه سیار و 586 شعبه ثابت هستند که در 5 بخش و نقاط مختلف شهر قم فراهم پراکنده‌شده‌اند.

826 هزار و 587 نفر در استان قم واجد شریط رأی دادن هستند که از این تعداد، 417 هزار و 967 را جمعیت مردان و 408 هزار و 620 نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

تجلی وحدت شیعه و سنی در انتخابات مجلس/ حضور گسترده کردستانی‌ها در شعب

براساس مشاهدات عینی خبرنگاران همه مردم سراسر استان کردستان اعم از شیعه و سنی از ساعت اولیه صبح امروز با شور و هیجان در پای صندوق‌های رأی، برای خلق حماسه‌ای ماندنی حضور یافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟