مرعشی: اعلام نشدن تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان مردم را عصبانی کرده است

به گزارش رکنا، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در نشست خبری صبح امروز حزب کارگزاران و اعضای لیست ارائه شده از سوی این حزب، در پاسخ به این پرسش که چرا نگاه کارگزاران به انتخابات تکلیف‌محوری است، اظهار کرد: نگاه ما به انتخابات تکلیف محور نیست. این انتخابات سخت‌ترین انتخاباتی است که من تجربه کرده‌ام. یکی از سختی‌ها به دلیل عملکرد شورای نگهبان است. مساله بعدی رنجش مردم است که این رنجش دلایل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی ایران دارد. شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سوء تدبیرهای داخلی است. چرا بعد از چندین ماه آمار کشته‌شدگان اعتراض به بنزین اعلام نمی‌شود؟

وی افزود: این مسائل مردم را عصبانی کرده است با این حال تجربه کارگزاران این است که نباید انتخابات را تحریم کنیم زیرا تحریم، آینده ایران را سخت‌تر می‌کند. بحث ما تکلیف محوری نیست بلکه سیاست‌ورزی هوشمندانه و استفاده از موقعیت انتخابات است.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که چرا در این شرایط اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند؟ تصریح کرد: آینده ایران به زمین بلندشدن و زمین خوردن‌ها بستگی دارد. قبول ندارم چون نهادهای قدرت کار خود را می‌کنند، ما باید صحنه سیاسی را ترک کنیم، این درست نیست.

سخنگوی حزب کارگزاران افزود: رای مردم بی اثر نیست؛ در سال۷۶، مردم با وجود ناطق نوری، خاتمی را برگزیدند. در سال۸۴ همه می‌گفتند قالیباف انتخاب می‌شود اما احمدی‌نژاد انتخاب شد. در تمام این سال‌ها، رای مردم اثرگذار بوده است. قرار نیست همیشه ما پیروز باشیم بلکه باید در این روند، رشد کنیم. باید از همین انتخابات محدود استفاده هم کنیم. خردورزی حکم می‌کند از همین شرایط هم استفاده کنیم.

مردم نباید فرصت‌ را در انتخابات از دست بدهند

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران درباره این که برنامه کارگزاران برای افزایش مشارکت مردم درانتخابات چیست، گفت: اگر مردم از فرصت علی مطهری، علیرضا رحیمی و سایر چهره‌های ارزنده محروم می‌شوند ولی افراد با تقوا، متخصص، توانمند و علاقمند به توسعه کشور وجود دارند و نباید خود را از این نیروها محروم کنیم.

وی ادامه داد: همه ما تکلیف داریم اما تعریف تکلیف مهم است. می‌توان تکلیف را تنگ نظرانه تعریف کرد اما ما فکر می‌کنیم تکلیف داریم در شرایط سیاسی و بن بست‌های کشور، وارد شویم زیرا نباید مردم را تنها بگذاریم. نمی‌شود مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم اما خود ما در انتخابات نباشیم.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: لیست کارگزاران شامل نمایندگان فعلی مجلس، اساتید دانشگاه و جوانان می‌شود. ما ده سرفصل و برنامه کلی را معرفی کرده‌ایم تا نمایندگان معرفی شده توسط ما در مجلس بعدی، آن برنامه‌ها را دنبال کنند. از مردم هم خواهش می‌کنیم حتما در انتخابات فعال باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 544054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟