سردار حاجی زاده: اطلاعات جدیدی درباره حمله به عین‌الاسد منتشر می‌کنیم

به گزارش رکنا، به نقل از سپاه نیوز، تصاویر لاشه هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته جاسوسی و متجاوز آمریکایی که در خرداد ماه سال جاری پس از نقض حریم هوایی ایران به‌دست رزمندگان یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سامانه بومی «سوم خرداد» منهدم شد، برای نخستین بار از رسانه ملی به تصویر کشیده شد.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران در محل این رونمایی با اشاره به جزئیاتی از ساقط کردن این پهپاد فوق پیشرفته گفت: این پهپاد بزرگترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است. این پهپاد مشخصات منحصر به فردی دارد. به طور مثال بواسطه ابن که در ارتفاع خیلی بالا پرواز می‌کند قادر است بدون محدودیت همه مسیر‌ها را بدون تحت تاثیر قرار دادن روت‌های هوایی پرواز کند و قادر است از آمریکا پرواز کند و به خلیج فارس بیاید.

وی افزود: این پهپاد پیشرفته بدلیل این که بسیار بزرگ است از تمامی تجهیزات جاسوسی در داخل آن استفاده شده است.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده با اشاره به پهپاد‌های آمریکایی که تاکنون توسط سپاه هدف قرار گرفتند گفت: بزرگترین کلکسین دار پهپاد‌ها در جهان هستیم. ترایتون را کم داشتیم که آن هم به پهپاد‌های قبلی اضافه شد و از این پس نیز اگر تجاوزی به خاک ایران داشته باشند قطعا آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: این پهپاد بسیار با ارزش است، ولی باید آمریکایی‌ها خط قرمزی برای این پهپاد در رابطه با ایران بکشند. چرا که ما امروز با تمامی کد‌ها و فرکانس‌های آن آشنایی پیدا کرده ایم. یعنی نه اینکه در فاصله صد کیلومتری بتوانیم آن را رهگیری کنیم بلکه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی اثر کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در جریان حمله به عین الاسد یک سیلی کوچک در حوزه جنگ الکترونیک از ما خوردند.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده تاکید کرد: تمامی این تجهیزاتی که اینجا می‌بینید هرکدامشان برای ما یک گنج است و اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده است و از این اطلاعات استفاده خواهیم کرد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران همچنین با اشاره به خبر‌های جدیدی از حمله به پایگاه عین الاسد گفت: ناگفته‌ها زیاد است و یک جلسه مستقل می‌خواهد تا ایرانی‌های عزیز از این حمله بیشتر مطلع شوند. ناگفته‌ها و مطالب زیاد است.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده تصریح کرد: احتمال دارد که تا مدتی دیگر در رسانه‌ها بگویند که چند تن از نظامی‌های آمریکایی دچار مرگ خفیف مغزی شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟