کیفرخواست برای متهمان شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی

به گزارش رکنا، اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده هواپیمای اوکراینی و اینکه در جلسه قبلی گفتید سه نفر بازداشتند و همچنین روز گذشته فایلی در مورد این هوپیما در فضای مجازی منتشر شد، گفت: من گفتم بازداشتی داریم ولی عدد نگفتم و عددی اعلام نکردم. این پرونده ابعاد مختلفی اعم از فنی و بین المللی و اقتصادی و قضایی دارد. بعد قضایی رسیدگی آن با ما است. پرونده تشکیل شده و تا الان اقدامات متعددی شده است و از ۹ گروه کارشناسی برای بررسی زوایا استفاده می کنیم که در بعد قضایی پرونده اثرگذار است و قطعا ابعاد دیگر پرونده که هر کدام متولیان خاص خودش را دارد باید بررسی شود. البته نتیجه کمیسیون سوانح به درد پرونده قضایی ما می خورد.

وی ادامه داد: همه ابعاد پرونده در حال بررسی است و علاوه بر تیم کارشناسی از اشخاص متعددی تحقیقات قضایی شده و از برخی بعنوان مطلع و متهم تحقیق شد که در مورد برخی از متهمین قرار تامین صادر شده و برخی از قرار تامین نیز منجر به بازداشت شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: ما تمام تکیه مان بر این است که در چارچوب مقررات زوایای آن روشن شود و حقوق جان باختگان و خانواده‌های آنها دغدغه ماست و ما مدافع حقوق جانباختگان و شهدای این سانحه هوایی هستیم.

وی ادامه داد: از همین جا اعلام می کنم هر کدام از خانواده‌ها که شکایت و ادعایی دارند چه درارتباط با اصل حادثه و از دست داد عزیزانشان و چه در مورد اموال مسافرینشان می توانند به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند و مطمین باشند در این موضوع با رعایت دقت رسیدگی می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟