انتقادها از سخنان هنجارشکنانه روحانی

ذوالنور: اگر انتصابات و تشریفات بود، امروز روحانی رئیس‌جمهور نبود

به گزارش رکنا ،در همین زمینه حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست علنی روز سه شنبه مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: در آستانه حماسه بزرگ مردمی انتخابات قرار داریم، بنابراین نیاز به وحدت و انسجام وجود دارد. قانون اساسی، شورای نگهبان را مفسر خود قرار داده و برنامه داخلی این شورا را در اختیار خودش گذاشته است. وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور امروز در ذهن مردم شبهاتی ایجاد می کنید و انتخابات را تشبیه به انتصابات و تشریفات کرده اید. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: آدم های زیادی در کشور وجود دارند، بنابراین اگر واقعاً انتصابات وجود داشت، نظام اجازه می داد امروز شما در کرسی ریاست جمهوری بنشینید؟ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: چرا ذهن مردم را خراب می کنید و سپس می گویید حقوقدان هستید؟ اگر یک بار قانون اساسی را مطالعه کرده بودید، این حرف را نمی زدید.

تلاش روحانی برای جلب توجه

همچنین مهدی محمدی تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: شاید تعجب کنید ولی حسن روحانی با این که رئیس جمهور است به شدت نیازمند آن است که دیده شود. مخصوصا در این روزها به زودی مردم ایران این امکان را خواهند داشت که در یک انتخابات، درباره کارنامه او قضاوت کنند. درباره شغل هایی که نابود کرده، دارایی هایی از ملت که به باد داده، دروغ هایی که به مردم گفته و امیدهایی که ناامید کرده. حق بدهید نگران باشد. نگران از این که اگر قرار باشد مردم درباره این موضوعات قضاوت کنند، نتیجه، تثبیت جایگاه او به عنوان منفورترین سیاستمدار پس از انقلاب خواهد بود؛ بلکه بدتر. خب، آقای روحانی چه کار باید بکند؟ سخنان او را از این زاویه نگاه کنید. تنها شانسی که دارد، این است که نگاه ها را به سمت و سویی دیگر منحرف کند. تنها امید او این است که ما به جای نان و آب مردم، بایستیم و درباره دروغی که راجع به رد صلاحیت ها گفته یا حمله ای که به شورای نگهبان کرده با او مجادله کنیم. می گویم دروغ چون او و دوستانش همین حالا علاوه بر شنود منتقدان، دارند لیست می بندند و مردم روز انتخابات خواهند دید حرف های امروز او چیزی جز یک دروغ دیگر، اضافه بر دروغ هایی که قبلا گفته و تا آن زمان خواهد گفت، نبوده است.

حزب موتلفه: انتظار دارید شورای نگهبان به‌ جای عمل به قانون، از خواسته‌های شما تمکین کند؟

به گزارش فارس، حزب مؤتلفه اسلامی نیز در بیانیه ای خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: اکنون شما آن چه را وظیفه دولت بوده، انجام نداده‌اید و انتظار دارید شورای نگهبان به‌ جای عمل به قانون، از خواسته‌های شما تمکین کند؟

امیرآبادی: صندوق های رأی دست شما و وزیر کشور است

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با بیان این که تقاضای بنده از روحانی و ظریف این است که این روند تحقیر و پاس گل دادن به دشمن را کنار بگذارند، ادامه داد: آقای روحانی! صندوق های رأی دست شما و وزیر کشور است، به چه کسی این حرف را می زنید؟ مجلس فعلی هم نوش جان شما و وزیران تان بود.

واکنش ها در فضای مجازی

این مسئله در فضای مجازی به خصوص توئیتر نیز بازتاب گسترده ای داشت که برخی از این توئیت ها در ادامه آمده است:

آقای روحانی در واکنش به اعمال نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس یازدهم، این انتخابات را تشریفاتی خوانده است. در انتخابات ریاست جمهوری همین نظارت شورای نگهبان اعمال شد، برخی چهره های مشهور رد شدند و آقای روحانی به رغم همه شبهات تایید شد. چرا آن زمان انتخابات را تشریفاتی نخواند؟

یکی نیست به رئیس جمهور محترم بگه اگه انتخابات تشریفاتیه و مردم سرکارن چطوری با ۲۴ میلیون رای انتخاب شدی؟

چه شده است که آقای رئیس جمهور این روزها از انتخابات تشریفاتی صحبت به میان می آورید.در سال ۹۲ و ۹۶ انتخابات تشریفاتی نبود.برای فرار از پاسخ گویی درباره وضع معیشتی و سیاست خارجه این روزها فرافکنی می کنید. حاشا به انصافتان.

واکنش مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان به جمله روحانی

البته رئیس جمهور در بخشی از این اظهارات، جمله دیگری نیز گفته بود: «به هر حال نشد که این انتخابات را الکترونیکی کنیم، افغانستان هم این کار را کرد، این کار را بکنیم این که چیزی نیست.» هنگام گفتن این جمله هم روحانی و هم حضار لب به خنده وا می کنند که این موضوع در شبکه های اجتماعی و به خصوص از سوی کاربران افغانستانی در فضای مجازی با انتقاد مواجه شد تاجایی که حتی شاه حسین مرتضوی، مشاور ارشد رئیس جمهوری افغانستان خطاب به روحانی گفت:‌«به ما طعنه نزنید، از ما بیاموزید.» رسانه های معاند نیز به صورت گسترده فیلم این بخش از اظهارات روحانی را بازنشر دادند. در واکنش به این مقام افغانستانی، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در حساب توئیتری خود نوشت: «جناب آقای شاه‌حسین مرتضوی، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری افغانستان، سلام علیکم، مخاطب دکتر روحانی مسئولان ایرانی بودند که گاه کمبود امکانات را بهانه می‌کنند. تجربه خواهران و برادران ما در کشور افغانستان حاوی این درس است که با وجود تمام مشکلات تحمیلی می‌توان در مسیر پیشرفت گام برداشت.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟