خواهر محمدرضا پهلوی با چمدان هروئین در سوییس دستگیر شد

به گزارش رکنا، مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در دی ماه سال ۹۳ به چند خصوصیت خاندان و حکومت پهلوی اشاره کردند که یکی از آنها فساد بود که در ادامه بخشی از آن را می خوانید:

"خصوصیّت سوّم این رژیم[ پهلوی] خبیث، فساد بود. انواع فساد، از فسادهاى جنسى بگیرید که مبتلابه تقریباً همه‌ى دربارى‌ها و دوروبرى‌ها و مانند اینها بود که دیگر حالا داستانهایش شرم‌آور است. آن روز خیلى از آحاد مردم هم میدانستند، اگرچه جرأت نمیکردند بر زبان بیاورند. گاهى از قلم خارجى‌ها درمیرفت، چیزهایى را میگفتند فساد جنسى، فساد مالى، نه فقط در سطوح متوسّط که هر وقتى ممکن است پیش بیاید؛ نخیر، در عالى‌ترین سطوح کشور. از طرف شخص محمّدرضا و دوروبرى‌هایش، بالاترین فسادهاى مالى، بزرگ‌ترین رشوه‌ها، بدترین دست‌اندازى‌ها، خباثت‌آلودترین فشارها بر منابع مالى ملّت به‌وجود مى‌آمد. براى خودشان ثروت درست میکردند به قیمت فقیر کردن مردم و بیچاره کردن مردم. فساد، فساد جنسى، فساد مالى، اعتیاد، ترویج اعتیاد و ترویج موادّ مخدّر صنعتى به‌وسیله‌ى عناصر اصلى حکومت آن روز در ایران به‌وجود آمد و اتّفاق افتاد. یکى از خواهرهاى محمّدرضا را در فرودگاه سوئیس با چمدان پر از هروئین، پلیس سوئیس دستگیر کرد! [خبر آن در] همه‌ى دنیا پیچید، منتها زود ماست‌مالى کردند؛ خب مربوط به خودشان بود؛ قضیّه را برطرف کردند، گره را باز کردند؛ یک‌چنین وضعیّتى [بود]."

به نقل از برنا، این بخش از سخنان مقام معظم رهبری در کتاب اشرف پهلوی که بر اساس اسناد ساواک درباره زنان دربار پهلوی منتشر شده است نیز وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟