بن سلمان تیر خلاص را به وجهه جهانی عربستان زد

به گزارش رکنا،  روزنامه گاردین گزارش داد که اقدام اخیر محمد بن سلمان ولی عهد عربستان در هک کردن تلفن جف بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست، به مثابه تیر خلاصی به اسطوره جدید سعودی به شمار می رود.

این روزنامه نوشت: این اقدام به مثابه تیر خلاصی علیه تلاش های بن سلمان برای بهبود وجهه و جایگاه عربستان در جهان به شمار می رود.

پیش از این، روزنامه گاردین چاپ لندن اواخر روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که ماه‌ها پیش از قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول، ارسال یک فیلم ویدئویی آلوده به ویروس از حساب کاربری «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از واتس آپ به حساب کاربری «جف بزوس» مالک روزنامه واشنگتن پست، باعث شد که تلفن همراه بزوس برای چندین ماه هک شود.

روزنامه گاردین در این مقاله می‌نویسد: «این روزنامه به تحلیلی علمی از تلفن بزوس دست یافت، و نشانه‌ها دال بر اینکه عملیات هک از یک فایل آلوده و ارسال شده از حساب کاربری ولیعهد سعودی آغاز شده، توسط اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل- که پیرامون قتل‌های خارج از حوزه صلاحیت قضائی تحقیق می‌کند- مورد بررسی قرار گرفت. برای مأموران تحقیق این پرونده شواهد مزبور از اعتبار کافی برای درخواست توضیح از عربستان سعودی برخوردار است».

این روزنامه همچنین به نظرات کارشناسان سعودی در مورد این گزارش استناد کرد. کارشناسان حرفه‌ای به روزنامه گاردین گفتند که دلیل پادشاهی عربستان برای هدف قرار دادن جف بزوس، پوشش انتقادی اخبار مربوط به عربستان سعودی در روزنامه واشنگتن پست و همچنین فعالیت جمال خاشقجی در این روزنامه بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟