جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران است / عجله ای نداریم

به گزارش رکنا، حسن رضایی فر رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه هم اکنون آخرین وضعیت بررسی سانحه هوایی اوکراین و جعبه سیاه آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی شده است، گفت: من به هیچ عنوان ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به کشور اوکراین تایید نمی‌کنم و این موضوع هم اکنون در حال بررسی است.

او اظهار کرد: هیچ تصمیمی برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گرفته نشده است و اخباری که برخی از رسانه‌های خارجی مبنی بر ارسال جعبه سیاه به اوکراین و یا کشور دیگر شاید برداشت‌هایی از مکاتبات ما با کشور‌های خارجی بوده است، اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: طبق قانون باید مسئول بررسی سانحه هوایی اطمینان پیدا کند که لابراتور قابلیت بازخوانی جعبه سیاه را دارد و در مرحله اول وظیفه آن کشور (ایران) است که تجهیزات مربوط به لابراتور را برای بازخوانی جعبه سیاه وارد کشور کند و یا از تجهیزات داخل کشور استفاده کند.

رضائی فر تصریح کرد: ما اعلام کرده‌ایم که توانایی بازخوانی جعبه سیاه را در کشور نداریم و درخواست واردات تجهیزات مورد نیاز برای این موضوع را کرده‌ایم.

او افزود: تا کنون موفق نشده‌ایم که تجهیزات مورد نیاز را وارد کشور کنیم و اگر موفق نشدیم بررسی‌های بیشتر برای ارسال این جعبه سیاه به لابراتور‌های مجهز را انجام خواهیم داد.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است برای بازخوانی، جعبه سیاه را به کشور‌های اوکراین فرانسه و یا کشور‌های دیگر ارسال کنیم، اما هنوز هیچ تصمیمی در این موضوع گرفته نشده و هنوز جعبه سیاه در داخل کشور قرار دارد.

رضائی فر در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری در این زمینه چقدر زمان لازم دارد گفت: نباید عجله کنیم چرا که اطلاعات موجود در جعبه سیاه بسیار مهم است و بخشی از دلایل وقوع این حادثه مشخص شده است بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر، مهم و اساسی جعبه سیاه عجله کنیم و این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتر و برنامه‌ریزی‌های دقیقی تری دارد.

گفتنی است طی روز گذشته و امروز اخباری مبنی بر ارسال جعبه سیاه به کشور اوکراین منتشر شده که در این زمینه هم سازمان هواپیمایی کشوری و هم کمیته بررسی سوانح هوایی به صورت کامل این موضوعات را تکذیب کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 536327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟